Startup Boatsters heeft internationale ambities
Zo’n drie jaar na oprichting van bootverhuurder Boatsters komt het bedrijf met een aanpak die het platform opmaakt voor een volgende stap: de wereldmarkt.
Daar waar het platform aanvankelijk enkel een Airbnb voor varende boten was, werkt Boatsters nu ook samen met wereldwijde charter partners. En daar waar Boatsters vorig jaar nog maar in 19 landen boten verhuurde, heeft het bedrijf inmiddels dekking in 63 landen.
Naast de uitbreiding van het aanbod en het vergroten van de dekking is het label Boatsters Black opgericht. Onder die naam verhuurt Boatsters exclusieve superjachten inclusief de volledige service.
Diversiteit in aanbod
'Door te groeien in aantallen én wat betreft de diversiteit van ons aanbod, zijn we het eerste platform wereldwijd die voor elke doelgroep een gepaste boot biedt. Zo verhuren we voor 500 euro per week een zeilboot voor 4 personen in Kroatië maar net zo goed een superjacht van 50 meter in Ibiza voor 2 ton per week!', aldus Nick Gelevert, oprichter van Boatsters.
Afgelopen anderhalf jaar heeft Boatsters getracht zich te transformeren tot hét ultieme boten-platform door de beste kenmerken van de platformen Airbnb, Booking en Uber samen te brengen. Het Airbnb-model voor de mensen die de charme inzien van het huren van een boot van een ander, het Booking-model voor degene die meer professionaliteit willen en het Uber Black-model voor het hoogste segment.
Snelle groei Boatsters
Boatsters is de laatste tijd snel gegroeid doordat ze onder andere exclusieve partnerships met officiële fleet operators zijn aangegaan. Ook onderscheidt Boatsters zich van andere aanbieders door het aanbieden van hoogwaardig support, zowel voor, tijdens als na de trip. Dat is mogelijk door een internationaal supportteam dat altijd bereikbaar is, zowel vanuit Nederland als vanuit het nieuwe kantoor in Mallorca. O
Ondanks dat het platform volledig zelfsturend is, staat het team altijd klaar als er problemen zijn of als er extra service nodig is. Wat betreft techniek heeft Boatsters een strategisch partnerschap met Microsoft. Zij helpen Boatsters met het vlot opschalen van het platform en via de Microsoft Academy zijn een aantal talentvolle developers bij het bootverhuur bedrijf aan het werk.
Vernieuwend in de branche
Nick Gelevert zijn missie is om met Boatsters de slogan ‘Boating fun for everyone’ waar te maken. Gelevert: 'Ik kom zelf uit een boten familie. Mijn opa richtte 40 jaar geleden Lengers Yachts op, dus ik ken de nautische branche vrij goed. En daarom wil ik innoveren, want varen moet voor iedereen toegankelijk zijn. Met het nieuwe Boatsters platform kan iedereen binnen enkele kliks op het water zijn; ongeacht locatie, budget of specifieke wensen.'