Startup Get On rolt shoppingtool uit in Den Haag

Startup Get On rolt shoppingtool uit in Den Haag

Redactie Baaz
Acht weken nadat startup Get On de Hackathon heeft gewonnen, kiezen zij vanwege het Smart Shopping-programma voor Den Haag om hun tool verder uit te rollen.

Get On heeft de afgelopen week ‘opgesloten’ gezeten met een team van het Haagse internetbureau Q42, om gezamenlijk middels een ‘jumpstart’ de tool in één week tijd door te ontwikkelen. 

De conceptstore Bar en Zo, gevestigd in het Zeeheldenkwartier, had als eerste Haagse winkelier de primeur om via de Get On tool aan de slag te gaan met de optimalisatie van hun online presence. Het Smart Shopping-programma van de Gemeente Den Haag is blij met de keuze voor Den Haag, aangezien Get On Haagse winkeliers gaat stimuleren om actief bezig te zijn met hun online vindbaarheid. Dit alles draagt bij aan een betere online zichtbaarheid van de stad Den Haag als geheel. 

Primeur Bar en Zo en Get On

De Smart Shopping Challenge tijdens de KvK Hackathon heeft een innovatieve oplossing opgeleverd, waar de eerste Haagse retailers nu mee aan de slag gaan. De startup Get On heeft namelijk besloten hun online tool als eerste in Den Haag uit te rollen vanwege het actieve Smart Shopping programma van de gemeente Den Haag. 

De Haagse winkel Bar en Zo kreeg vandaag de primeur: de online vind- en zichtbaarheid van hun conceptstore werd door Get On gelijk gemeten en verbeterd. De tool draagt bij aan de bewustwording van winkeliers, bijvoorbeeld door hen inzicht te geven in hun online presence, door tips en tricks te geven voor verbeteringen en door hun online presence te vergelijken met die van andere winkels in de stad.

Hester Bunnik, programmamanager van Smart Shopping: “Met het Smart Shopping programma bouwen we aan een IT-netwerk dat wij koppelen aan thema’s die spelen in de retailsector. Online goed vindbaar en zichtbaar zijn is één van de worstelingen van vooral MKB-ondernemers. Met Get On verwelkomen wij in Den Haag een mooie start-up die hiervoor een oplossing aan Haagse ondernemers gaat aanbieden.”

Over Smart Shopping 

Smart Shopping is een werkveld van het Haags Retailpunt en richt zich op het versterken van winkelgebieden aan de hand van innovatie en het omarmen van nieuwe technieken. Hierbij staat SMART niet alleen voor ‘slim’, maar ook voor Service, Makkelijk, Aantrekkelijk, Relevant en Toegankelijk. Voor meer informatie zie www.haagsretailpunt.nl. Lees hier meer over de afgelopen Hackathon.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie