Startup We adapt haalt half miljoen funding binnen

Startup We adapt haalt half miljoen funding binnen

Redactie Baaz

Vijf maanden na de livegang heeft de Nederlandse adtech startup We adapt een half miljoen euro opgehaald.

Met de nieuwe investeringen gaat de data gedreven adtech startup het Creative Management Platform (CMP) verder doorontwikkelen zodat We adapt in 2018 als SaaS platform beschikbaar is voor merken en bureaus. 

Sinds de start van We adapt hebben enkele wereldwijde adverteerders al met programmatic creative advertising kunnen pionieren. 

Dynamisch gegenereerde video ads

Programmatic creative advertising is de doorontwikkeling op programmatic, waarbij niet alleen de timing van de reclame en zichtbaarheid onder de doelgroep via data gestuurd worden, maar ook de boodschap via data relevant gemaakt wordt. 

We adapt maakt het mogelijk om op grote schaal dynamisch gegenereerde video ads te maken. De adtech startup bouwt hiervoor dynamische templates en heeft voor de distributie 3rd party integraties opgezet met alle grote adtech platformen.

CEO We adapt

Oprichter en CEO van We adapt, Maarten Boon: 'Veel merken verdiepen zich in datagedreven reclame, maar weten nog niet goed hoe ze programmatic creative advertising schaalbaar kunnen implementeren. Met ons platform kunnen merken en bureaus van één bestaande ad, op dynamische wijze, oneindig veel ads maken. waardoor ze altijd de meeste effectieve ad kunnen tonen, op een efficiënte en meetbare manier. Onze investeerders zien dat hier een grote vraag naar is.' 

Het software georiënteerde investeringsfonds CNBB investeerde eerder ook al in digital asset management platform Bynder en e-mailmarketing software Spotler. Tablomonto zit ondermeer met investeringen in subscription-based partijen als Boldking en Bloomon

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie