'Stem belangrijk in zakenwereld'
Een belangrijke bevinding van het onderzoek is volgens Plantronics dat de meeste zakenmensen (81 procent) tijd die gespendeerd wordt aan de telefoon waarderen als de meeste kritische factor voor succes en productiviteit op het werk.
"Aangezien de werkplek zich ontwikkelt buiten de traditionele grenzen van het hoofdkantoor en het dagelijkse werkritme van 9 tot 5, brengen werknemers meer in tijd in verschillende locaties door – zoals bij klanten, thuis, de hotel lobby, in de auto en op het vliegveld", aldus Plantronics in een persbericht.
"In de studie geeft 90 procent van de werknemers aan meer tijd buiten het kantoor door te brengen. In deze nieuwe context wordt de kracht van de stem een van de belangrijkste bedrijfsinstrumenten. Werken in een akoestisch uitdagende omgeving en een toegenomen aantal meetings die over de telefoon plaatsvinden, impliceert dat wat we zeggen, hoe we het zeggen en of we duidelijk verstaanbaar steeds belangrijker worden."
Masterclass
ICT-opleider Global Knowledge heeft onlangs Plantronics’ ‘Speech Impact Masterclass’ opgenomen in zijn portfolio. Het programma bevat audiotechnieken en methoden van Tony Crawford, Europa’s toonaangevende communicatie- en presentatie-expert.