Succesformule Belle Knoppe maakt doorstart
De Zeeuwse Belle Company, winnaar van de Baaz Persprijs 2013, krijgt een tweede leven. Terecht, want het succes van dit studentenbedrijf is onvoorstelbaar. Met nog altijd verpletterende omzetcijfers maakt het bedrijf een doorstart.
In September 2012 startten negen jonge ondernemers van de HZ University of Applied Sciences met de course Student Company. Een project waarbij tweedejaars studenten van verschillende opleidingen met elkaar een mini-onderneming oprichten, ondersteund door de stichting Jong Ondernemen.
Met de bedrijfsnaam Zeeuwse Belle Company ontwikkelden de studenten de Belle Knoppe (een fietsbel naar Zeeuws ontwerp) waarvan er binnen zes maanden meer dan 12 .000 werden verkocht. Het product was zo’n succes dat de Zeeuwse Belle Company meestreed om de titel van beste studentenbedrijf van 2013.
Doorstart
De titel wonnen ze uiteindelijk niet, maar dat vinden de studenten geen reden om te stoppen. Integendeel, nadat ze het bedrijf binnen het studentenprogramma van Jong Ondernemen moesten liquideren, kiezen ze er nu voor om een doorstart te maken. Voormalig directeur Peter Keim, Marketing Manager Vera Geschiere, ontwerper Justin Wouters en Sales Manager Leonard Bal gaan nu op eigen kracht verder met de ondernemersdrift die ze mee hebben gekregen het afgelopen jaar, om zo een nog groter succes van de Belle Knoppe te gaan maken.
Meer weten over dit bedrijf en de Baaz Persprijs? Lees het hier!