Teads hoogste nieuwe binnenkomer Emerce 100 2024
Internationaal mediaplatform Teads is de hoogste nieuwe binnenkomer in de Emerce 100 van 2024, dé lijst van de beste bedrijven in e-business. Niet eerder stond Teads in de lijst en nu is het met vijf sterren bekroond tot het nummer 2 Demand Side Platform (DSP) van Nederland. Volgens Geert Hoogeveen, managing director Teads Nederland, is de erkenning het bewijs dat het bedrijf hard op weg is om de digitale reclame-industrie te transformeren door een betere ervaring te creëren voor adverteerders, uitgevers en consumenten.
In Nederland is Teads nog maar vijf jaar actief, maar wereldwijd (32 landen met 55 kantoren) staat het bedrijf al jarenlang bekend om zijn eigen technologie. Deze biedt namelijk unieke oplossingen die adverteerders en uitgevers naadloos verbindt met hun doelgroep, op een effectieve en verantwoorde manier. Enerzijds door directe integratie met hun publishers en anderzijds doordat ze met hun eigen DSP ook direct verbonden zijn met mediabureaus en adverteerders. Dat Teads met name in Nederland zo hard groeit, komt volgens Hoogeveen onder andere door de transparantie en gebruikersvriendelijkheid van het platform. Adverteerders en bureaus zitten zelf ‘aan de knoppen’ via de Teads Admanager (TAM). Ook speelt volgens Hoogeveen mee dat het bedrijf pioniert in de digitale reclamewereld met diepgaande kennis van de cookieloze uitdagingen.
Hoogeveen: “In het afgelopen jaar is Teads met 33 procent gegroeid in de EMEA-landen, en het team in Nederland zelfs met 100 procent in tien maanden. Een bevestiging dat steeds meer adverteerders en mediabureaus inzien dat wij méér dan 83 procent van alle online Nederlanders in een 100% brandsafe en brandsuitable omgeving kunnen bereiken. Daarmee zijn we qua bereik nummer 2, achter DPG Media, en dat zie je nu ook terug in deze erkenning in de Emerce 100-lijst.”
Op de vraag of Teads volgend jaar op de eerste plek in de lijst staat wil Hoogeveen geen antwoord geven. Wel wil hij kwijt dat de verwachtingen voor 2024 hoog zijn, en dat komt mede door de ‘Cookieless Translator’ die Teads heeft ontwikkeld. Hoogeveen: “De Teads Cookieless Translator zet bestaande cookiedata om in cookieloze targeting-oplossingen. Hiermee zijn wij klaar voor de toekomst na het verdwijnen van de third-party cookie, en daardoor alle bureaus en adverteerders die met ons samenwerken ook.”