TOPdesk stelt nieuw Business Management Team aan
Service Management leverancier TOPdesk stelt een volledig nieuw Business Management Team (MT) aan. Het business team bestaat uit Max van den Bosch, Sonny Westerhout, Daniëlle van de Wal, Irene Kruijff en Emile Timmers. Allen waren hiervoor al in diverse functies werkzaam binnen TOPdesk. Vanaf begin dit jaar zijn zij vanuit verschillende rollen en expertises verantwoordelijk voor de langetermijnstrategievorming van TOPdesk Nederland en het aanpassen van de dienstverlening hierop, met als doel om voor klanten de beste service management leverancier te zijn. De gemiddelde leeftijd van het management team ligt op 35 jaar.
Naast het Business Management Team heeft het Nederlandse MT ook een Vestigings Management Team. Dit team richt zich op het positioneren van TOPdesk als beste werkgever. Beide teams worden aangestuurd door Rik Prins, de algemeen directeur van TOPdesk Nederland.
Agile transitie
Waar het vorige MT bestond uit afdelingshoofden, is het nieuwe MT opgedeeld op basis van verantwoordelijkheidsgebieden. Op deze manier zijn verschillende MT-leden samen verantwoordelijk voor de resultaten en het behalen van doelstellingen. Dit past bij de agile transitie die TOPdesk de afgelopen jaren heeft doorgemaakt, waarin afscheid is genomen van het ‘klassieke businessmodel’ met één manager per afdeling. In plaats daarvan werkt de organisatie met business units, waarin verschillende disciplines samenwerken voor een specifieke groep klanten. De manier waarop het Business Management Team nu is ingericht, sluit beter aan op de functies uit de business units. Door deze nieuwe structuur wordt iedereen binnen de organisatie gehoord en vertegenwoordigd binnen het MT.
Customer intimacy en data gedreven werken
Sinds de start van het nieuwe MT is er hard gewerkt aan het bepalen van nieuwe doelen, KPI’s en het beleggen van verantwoordelijkheden. Een van de focuspunten van het nieuwe MT is om meer data gedreven te gaan werken. Bovendien gaat het nieuwe business team de komende jaren verder invulling geven aan customer intimacy, waarbij feedback en input vanuit klanten een grotere rol krijgt in de te maken keuzes.
Irene Kruijff, Service Delivery Manager bij TOPdesk: “TOPdesk is de afgelopen jaren hard gegroeid en er zijn veel veranderingen doorgevoerd in de organisatie. Daarmee is het mogelijk geworden om op een schaalbare manier verder te groeien. Ons doel is om hiermee de nummer 1 keuze te worden voor ITSM, FMIS en ESM in Nederland. Mijn persoonlijke doelstelling daarin is om onze dienstverlening in consultancy en support, transparant te maken en verder te professionaliseren. Ik kijk ernaar uit om samen met het team te werken aan duurzame groei en excellente dienstverlening aan onze klanten.”
Rik Prins, directeur bij TOPdesk Nederland: “Ik ben erg blij om dit nieuwe management team te verwelkomen. Het is een energieke, daadkrachtige groep met kennis van en ervaring in verschillende deelgebieden. Ik heb er enorm veel vertrouwen in dat we samen mooie stappen gaan zetten voor onze klanten in Nederland.”