Uit onderzoek blijkt dat de meeste automobilisten niet zelf kunnen omgaan met lekke band

Uit onderzoek blijkt dat de meeste automobilisten niet zelf kunnen omgaan met lekke band

Redactie Baaz

Jonge automobilisten schakelen in 67% van de gevallen hulptroepen in

  • Slechts 36% zegt te proberen een lekke band langs de weg te verwisselen
  • Het grootste deel (42%) zou een pechhulpdienst bellen; 16% zou hulp zoeken bij een familielid, vriend of collega
  • 27% van de vrouwelijke bestuurders zou zelf een lekke band verwisselen, vergeleken met 49% van de mannen
  • Onder jongere bestuurders is de kans het kleinst dat ze een lekke band verhelpen zonder iemand anders te bellen
  • 18% van de ondervraagden heeft nooit gecontroleerd of zijn auto is uitgerust met een reservewiel of bandenoppompset
  • Alle personenautobanden van Vredestein zijn ontwikkeld met meerdere lagen versterkte materialen om een superieure lekbestendigheid te bieden

Uit een onderzoek in opdracht van Apollo Tyres is gebleken dat een groot deel van de automobilisten in Nederland niet zou proberen om langs de weg zelf een lekke band te verwisselen. Slechts 36% zegt dat ze de bij de auto geleverde reserveband of bandenoppompset zouden gebruiken; 42% zegt dat ze in plaats daarvan een pechhulpdienst zouden bellen; 16% zou hulp zoeken bij een familielid, vriend of collega.

18% van de 1.000 ondervraagde automobilisten zei dat ze niet eens wisten of in hun auto een reservewiel of bandenoppompset aanwezig was voor noodgevallen.

Oudere automobilisten zijn eerder geneigd zelf de reparatie uit te voeren. Uit het onderzoek bleek dat 42% van de automobilisten van 55 tot 64 jaar een reservewiel of oppompset zou gebruiken, tegenover 33% van de ondervraagden van 18 tot 24 jaar. Vrouwen zijn minder geneigd om zelf een lekke band te verhelpen om hun reis voort te kunnen zetten. 27% zegt dat ze proberen een reservewiel of bandenoppompset te gebruiken in vergelijking met 49% van de mannen.

De premium personenwagenbanden van Vredestein, die in Europa worden geproduceerd door Apollo Tyres, bevatten meerdere lagen versterkte materialen die bestand zijn tegen insnijdingen en penetratie door scherpe voorwerpen.

Yves Pouliquen, Group Head of Sales and Marketing bij Apollo Tyres, zegt: "In sommige situaties is het voor een gestrande automobilist niet mogelijk om contact op te nemen met iemand voor hulp bij een lekke band. Het is dus belangrijk dat hij/zij over de essentiële kennis en middelen beschikt om zijn/haar reis voort te zetten. Uit onze enquête blijkt dat jongere automobilisten het minst in staat zijn om zelf een lekke band te verhelpen. Het kan dus erg nuttig zijn om iedereen die leert auto te rijden hierin te begeleiden, en de opgedane kennis te toetsen als onderdeel van het rijexamen."

Ga voor meer informatie over personenwagenbanden van Vredestein naar https://www.vredestein.nl/about-us/why-vredestein/

 

LEES OOK: Kilometerheffing resulteert in provinciale ongelijkheid voor Nederlandse autobezitters

LEES OOK: VREDESTEIN introduceert in samenwerking met andere fabrikanten AGRO-TYRE-PRESSURE app

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie