Uitkomst voor de bezorgservice van lokale bedrijven en ondernemers tijdens de drukke kerstdagen

Uitkomst voor de bezorgservice van lokale bedrijven en ondernemers tijdens de drukke kerstdagen

Redactie Baaz

De tool RouteLogic wordt tot 18 januari 2021 vrijblijvend beschikbaar gesteld, naar aanleiding van de tweede lockdown. De tool berekent en plant binnen een paar seconden de meest geoptimaliseerde bezorgroute, zodat alle bestellingen efficiënt bezorgd kunnen worden. Deze actie is bedoeld voor ondernemers en bedrijven die in moeilijkheden zitten door de coronamaatregelen. Denk aan de slager om de hoek, maar ook aan bezorgdiensten die het plannen van routes door de drukte niet aankunnen. Kortom, een uitkomst voor ondernemers in nood tijdens de online kerstdrukte.

Bezorgen is een uitdaging

Het online bestellen neemt een toevlucht. Bezorgdiensten draaien overuren en rond Sinterklaas was er topdrukte. Veel bestellingen liepen vertraging op. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus bieden steeds meer winkels en horeca een bezorgservice aan. De verwachting is dat door de tweede lockdown dit aanbod toeneemt. Het uitrollen van een bezorgservice en de toenemende drukte brengt uitdagingen met zich mee. Om deze reden vindt ondernemer Niels Callenbach, eigenaar RouteLogic, het belangrijk om zijn plansoftware RouteLogic gratis aan te bieden voor alle partijen die het nodig hebben. Volgens hem hebben ondernemers momenteel wel betere dingen aan hun hoofd, dan zich bezighouden met logistieke vraagstukken.

Steun de (lokale) ondernemer

De software biedt uitkomst voor de partijen die in deze tijd (onverwachts) moeten bezorgen. Ondernemers die hard zijn getroffen en graag het meest haalbare uit hun onderneming willen halen. Bedrijven of ondernemers die gebruik willen maken van RouteLogic, kunnen een account aanmaken via de website of een mail sturen naar info@routelogic.nl. Zij nemen dan contact op, verrekenen de credits en sturen verdere instructies op. De tool is zo gemaakt dat een gebruiker er direct mee aan de slag kan. Nadat een gebruiker het bedrijf geregistreerd heet, kunnen start- en eindpunt worden toegevoegd. Vervolgens de voertuigen. Opdrachten worden zowel handmatig als via Excel geïmporteerd. Daarna wordt een route gemaakt op basis van de opdrachten die voor de desbetreffende dag zijn ingevoerd en de geselecteerde voertuigen.

Omkijken naar elkaar

Niels Callenbach sluit zich aan op de woorden van Mark Rutte tijdens de persconferentie op maandag 14 december 2020 waarin de tweede lockdown werd afgekondigd: “Het is in deze periode extra belangrijk om te kijken naar elkaar. Het was zoeken naar wat ik daadwerkelijk kon betekenen in deze tijd voor anderen, maar dit is zeker een eerste stap.” Als ondernemer kan hij zich goed inleven in wat de gevolgen zijn van zulke ingrijpende, maar noodzakelijke maatregelen voor ondernemingen. Door diverse berichten in het nieuws én de aankondiging van de tweede lockdown, kwam hij op het idee om RouteLogic beschikbaar te stellen. Door het gratis aan te bieden hoopt hij de extra druk bij mede-ondernemers weg te nemen en hen echt te kunnen helpen.

Wat is RouteLogic?

RouteLogic is een routeplanningstool dat beschikbaar is als online dienst. Het is een tool voor bedrijven die worstelen met het maken van efficiënte routes naar al hun bezorgadressen. De tool is gekoppeld aan een app, zodat chauffeurs in de app precies kunnen zien waar en op welk tijdstip zij bij klanten moeten zijn. Hier krijgt de klant melding van, waardoor de klant op de hoogte is van hoe laat bestellingen worden afgeleverd of opgehaald. Daarnaast houdt de tool rekening met verschillende mogelijkheden, zoals: bezorgtijden, laden en lossen, files en nog veel meer. Zeker met het oog op de drukke dagen, biedt RouteLogic een mooie uitkomst voor ondernemers om snel bestellingen te kunnen bezorgen en op te halen. 

Over RouteLogic

Wie is het brein achter RouteLogic? De tool werd ontwikkeld door OrangeTalent. Een digitaal full service bureau. Het bureau bestaat al 16 jaar en is gevestigd aan de Jagerserf in Ermelo. Er werken 20 mensen bij het bureau. Veelal jonge professionals met veel ambitie voor hun vak. Binnen het team kan een onderscheid worden gemaakt tussen marketing, design en development.  

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie