Vier routes naar een succesvolle new businesscase
Vier routes gebundeld
Als spreker over innovatie ontdekte Gijs van Wulfen in ruim vijftig innovatieprojecten hoe je de chaotische start van innovatie kunt structureren. En welke tien essentiële activiteiten je in welke volgorde moet uitvoeren om succesvol het innovatiedoolhof te doorlopen. Vanuit vier logische startpunten lopen er heldere routes naar een succesvolle businesscase voor nieuwe producten, diensten en businessmodellen: de Idee-route, de Technologie-route, de Klantknelpunt-route en de Noodzaak-route.
Geïnspireerd door cases van Airbnb, Google Glass, Angry Birds, LEGO en via deze innovatieroutes leer je essentiële vragen te beantwoorden voor een succesvolle start van innovatie, zoals: Hoe weet ik of de klant erop zit te wachten? Of het maakbaar is? Of het rendabel is?
De auteur
Gijs van Wulfen (1960) is professioneel spreker, auteur en trainer over innovatie en design thinking. Hij is de grondlegger van de VOORT innovatiemethode. Gijs helpt organisaties effectief te starten met innovatie en het bedenken van nieuwe producten en diensten. Bovendien was hij in 2013 een van de eerste Influencers bij Linkedin en heeft 300.000 volgers. Al vier jaar op een rij is Gijs gekozen in de top 10 van de internationale innovatiebloggers top 40.