Vijf apps voor een betere samenwerking binnen jouw bedrijf

Vijf apps voor een betere samenwerking binnen jouw bedrijf

Dalindcy Koolhoven
Samen op kantoor zitten komt steeds minder vaak voor. Het kan lastig zijn om te communiceren met collega's als ze thuiswerken of bijvoorbeeld op zakenreis zijn. Wij hebben vijf apps voor je op een rij gezet die je helpen goed met elkaar samen te werken.

Viadesk voor iOS

Viadesk is een online tool voor het samenwerken aan projecten, het delen van bestanden en het in contact blijven met collega's. De app speelt handig in op de trend om papierloos te werken. Je kunt project-updates delen en bestanden synchroniseren vanaf je mobiele telefoon. Ook leuk: de app werd ontworpen door een Nederlands bedrijf.

Trello voor iOS en Adroid

Deze gratis dienst van Frog Greek heeft veel positieve reacties gekregen. Met de app kun je een simpele lijst van activiteiten maken die helpen bij het coördineren van je team. Daarnaast kun je Trello ook gebruiken voor ingewikkelde projecten thuis, zoals een verbouwing of trouwerij. Elk project staat op een board, waaraan een takenlijst gekoppeld is. Zo'n lijst bestaat weer uit kaarten, waar weer taken aan verbonden zijn. Op deze manier blijven grote en kleine taken gescheiden en blijft je to-do lijstje overzichtelijk.

Evernote voor iOS

Evernote kennen we allemaal wel, maar wat heb je eraan als ondernemer? Evernote is handig om je binnenkomende facturen en bonnen digitaal in op te slaan. Maak gewoon een foto met je smartphone en sla die op in de app. Je kunt die foto's vervolgens delen met je collega's, zodat iedereen er gemakkelijk bij kan.

Mindomo voor Android

Mindmapping kan handig zijn om te brainstormen en een idee verder uit te werken. Met Mindomo kun je een mindmap delen met meerdere mensen. Zo kan elke medewerker zijn of haar ideeën toevoegen en die van anderen lezen. De perfecte manier om elkaar te inspireren!

Urenregistratie voor iOS

Niemand wil zijn uren bijhouden, maar helaas moet het toch. Urenregistratie is de oplossing voor iedereen die dit elke dag 'even snel' wil doen. Daarnaast kun je contacten uit je telefoon toevoegen aan de app, zodat je collega's kunnen zien wie wanneer gewerkt heeft of wie er vrij is. Handig!