Volvo haalt record marktaandeel in 2013
Volvo haalt record marktaandeel in 2013

Volvo haalt record marktaandeel in 2013

Redactie Baaz
Volvo heeft een reden voor een feest: in 2013 heeft het bedrijf een record marktaandeel gehaald in Nederland van bijna 6%. In juli 2014 staat Volvo op de derde plaats in de Nederlandse automarkt en heeft het bedrijf een marktaandeel van ruim 8,5%.

Een op de 12 verkochte auto’s in juli dit jaar is een Volvo, wat neerkomt op een marktaandeel van ruim 8,5 procent. De best verkochte auto van Nederland is, met 1623 verkopen in alleen al de maand juli, een Volvo: de V40 D4 Business met 190pk en 14 procent bijtelling. Vorig jaar was dit al het bestverkochte model.

Marktaandeel

Het marktaandeel van het Zweedse bedrijf is dus flink aan het groeien en in Nederland doet Volvo het uitzonderlijk goed. Het bedrijf heeft sinds 1 januari 2014 een marktaandeel van 4,7 procent gehaald, waarmee Nederland hiermee wereldwijd, op de Scandinavische landen na, het land is met het grootste aandeel nieuwe Volvo’s. Vorig jaar haalde het bedrijf een record marktaandeel in Nederland van bijna zes procent.

Drive-E

Volvo is de afgelopen tijd hard bezig geweest met het ontwikkelen van de motortechnologie. Dankzij de nieuwe Drive-E motoren is het mogelijk om de auto’s veel vermogen te geven en een lage CO2-uitstoot. Dit is een van de redenen voor het succes van Volvo. Ook de lage bijtelling op de verschillende modellen helpt mee. In Nederland is Volvo dankzij dit succes het premium merk nummer één.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie