Waarom ondernemers gek zijn op Twitter
Schrijf Twitter niet af!
Twitter kwam deze week vrij negatief in het nieuws. De gebruikersaanwas is gestagneerd, het aandeel Twitter is met een koersval bezig en Twitter blijft rode cijfers schrijven. Maar Zach Cutler, die zijn eigen pr-bedrijf heeft, is de laatste tijd juist onder de indruk geraakt van Twitter. Hij benadrukt dat je er als ondernemer veel uit kunt halen.
Een eindeloze schat aan informatie
Van opinie en nieuwsberichten tot foto's en video's, op Twitter kun je van alles leren over mensen en organisaties overal ter wereld. Dat maakt Twitter een waardevolle, oneindige informatiebron. Al die content hoeft ook niet overweldigend te zijn, want je kunt bijvoorbeeld zoeken op hashtags en trending topics.
Real-time, dus direct op de hoogte
Op Twitter volg je alles terwijl het gebeurt; meer real-time kan het bijna niet. Of het nou gaat om congressen of beurzen, pr-campagnes of productlanceringen, met Twitter is het makkelijk om alle relevante informatie razendsnel bij elkaar te sprokkelen. Voor ondernemers is Twitter daardoor een handige tool.
Bereik moeilijk bereikbare mensen
Veel sterren, politici, topmannen en andere prominenten zijn actief op Twitter en ze reageren regelmatig op hun volgers. Tenzij jij als ondernemer over een enorm netwerk beschikt, is Twitter een van de weinige manieren om hen te bereiken. En een retweet of zelfs review van zo'n influencer kan wonderen doen.
Vind klanten, collega's en leermeesters
Twitter is toegankelijker dan andere sociale netwerken als Facebook en LinkedIn. Dat maakt het een stuk makkelijker om in contact te komen en relaties op te bouwen met mensen die je nog niet kent. Denk dan bijvoorbeeld aan nieuwe klanten, talentvolle potentiële werknemers of experts die je iets bij kunnen brengen.