Waarom ondernemers vaak geen goede managers zijn en 35 andere inzichten in Groeien als ondernemer
“Meerdere bedrijven worden geconfronteerd met hetzelfde probleem.” Volgens auteur Yannick Dillen zijn ondernemers en CEO-oprichters zelf vaak geen goede managers, waardoor ze de groei van hun bedrijf afremmen.
Een voorbeeld is Jonathan Berte van het AI-bedrijf Robovision die in een Belgische zakenkrant verklaarde dat hij “mentale ruimte nodig heeft om weer ver vooruit te kunnen denken”, waardoor het dagelijkse management werd overgelaten aan een nieuwe CEO.
Hoewel oprichters buitengewoon succesvol zijn in het bouwen van hun bedrijf, ontbreekt het hen vaak aan de vaardigheden of de interesse om de dagelijkse operationele uitdagingen aan te pakken. Het resultaat? Een stagnerende groei en een uitgeputte ondernemer.
In zijn boek Groeien als ondernemer deelt Dillen 36 inzichten voor de groei van je bedrijf. Hij schetst niet alleen de rooskleurige kanten van het ondernemerschap, maar gaat ook in op de obstakels, de mislukkingen en de moeilijke keuzes die iedere ondernemer onvermijdelijk tegenkomt. Een waardevolle gids voor iedereen die zich begeeft op het uitdagende, en ongelooflijk lonende pad van ondernemerschap.
Over de auteur
Yannick Dillen is professor in ondernemerschap aan Vlerick Business School. Daar leidt hij ook het Impulscentrum ‘Groeimanagement voor Middelgrote Ondernemingen’ (iGMO). Daarnaast is hij gastprofessor aan Universiteit Gent, Université de Namur en Universiteit Hasselt.
Boekgegevens
Groeien als ondernemer - 36 inzichten voor blijvende impact
ISBN 9789464676044 | € 22,50