Wat is nu eigenlijk het probleem?
Maar veel adviezen worden niet of onvoldoende onderbouwd. En zonder een goede onderbouwing zien klanten niet in waarom een advies waardevol is en waarom ze het zouden moeten overnemen. Alleen goed onderbouwde adviezen hebben overtuigingskracht en daarmee kans van slagen. Maar hoe pak je dat aan?
In het boek 'Wat is nu eigenlijk het probleem?' vind je een succesvolle adviesaanpak, gebaseerd op twee beproefde modellen: PROA en OPR.
PROA staat voor Probleem, Risico, Oorzaak en Advies, en is bedoeld om een logische redenering van probleem naar advies te presenteren. OPR staat voor Oorzaak, Probleem en Risico, en heeft tot doel de juiste oorzaak voor de PROA te analyseren. Daarmee heb je een krachtig middel in handen om klanten voor je te winnen.
Geen probleem meer
Volgens de auteur gaat het hier om een bewezen adviesaanpak aan de hand van twee logische en praktische modellen en lees je veel voorbeelden van slecht en goed onderbouwde adviezen.
De auteur Peter van Loevezijn is partner bij Kriton Learning. De rode draad in al zijn activiteiten is professionals (in organisaties) laten excelleren in werken en leren. Hij is ook de auteur van dé iPad boeken voor professionals: Je iPad als mobiel kantoor, Laat je iPad voor je werken en Slim (samen)werken waar je ook bent.