Wat zijn eSports en hoe kan jouw bedrijf er van profiteren
Videogames zijn tegenwoordig voor veel mensen meer dan alleen onzinnig tijdverdrijf. Het is een serieuze zaak met grote wedstrijden, professionele teams en enorme geldprijzen. Onderzoekers schatten de markt wereldwijd zo'n 612 miljoen dollar bedraagt met een vast publiek van 134 miljoen mensen, waarvan veel in de moeilijk bereikbare leeftijd van 16 tot 34 jaar.Lees ook: Organisaties bereiken doelen beter met gamification
Stap in de wereld van eSports
Grote bedrijven als Nike en Red Bull adverteren al regelmatig in grote games, maar ook voor kleinere bedrijven is het mogelijk een graantje mee te pikken van deze populaire nieuwe tak van sport. Eén van de eenvoudigste manieren om naam te maken, is het sponsoren van een e-team. Er worden steeds meer wedstrijden georganiseerd, ook op lokaal niveau, waar veel gamers aan meedoen. Bezoek een paar van dit soort wedstrijden en kijk wie er keer op keer meedoen en goede resultaten bereiken. Dit kan een team zijn, maar natuurlijk ook een individu. Kijk ook eens op YouTube. Steeds meer jongeren krijgen miljoenen views op YouTube door het plaatsen van video's waarin ze een game spelen.
Wil je je niet binden aan een team of individu, dan kan je ook een wedstrijd sponsoren. Lever prijzen, goodies of geef een financiële injectie in ruil voor naamsvermelding en bereik op een eenvoudige manier een moeilijk te bereiken groep.
Voor een overzicht van alle eSportsevenementen in Nederland kun je kijken op deze website.