Webshops leveren ondernemingen 15 procent extra omzet op
Ondernemers met een fysieke winkels halen 15 procent extra omzet binnen dankzij hun webshop. Dit blijkt uit een onderzoek van SEOshop onder 250 ondernemingen.
Uit het onderzoek komt verder naar voren dat ondernemers die zowel een webshop als een fysieke winkel hebben 15 procent extra omzet tijdens de feestdagen verwachten. Ondernemers met een webshop maar zonder fysieke winkel, verwachten 24 procent extra omzet tijdens de feestdagen.
Belang webshop
De ondervraagden zijn het er unaniem over eens dat een webshop bijdraagt aan de omzet van hun bedrijf. Ondernemers die maximaal een jaar een webshop hebben, zien hun omzet met 10 tot 11 procent toenemen dankzij de webshop. Ondernemers die al langer een webshop hebben zien zelfs nog betere resultaten, namelijk een toename van 16 tot 19 procent.
Vooral voor startende ondernemers met een webshop zijn de feestdagen belangrijk. Gemiddeld verwachten ondernemers met een webshop in deze periode een verkooptoename van 24 procent. Ondernemers die pas een half jaar een webshop hebben, verwachten een toename in verkopen van maar liefst 35 procent.
Hoge tevredenheid
Over het algemeen zijn de ondernemers tevreden over hun webshop. Van de ondervraagden geeft ongeveer 40 procent zijn webshop een (ruim) voldoende, een kleine 40 procent vindt zijn webshop goed tot zeer goed en 8 procent geeft zijn webshop zelfs een 10.
Ondernemers die alleen via een webshop verkopen en dus geen fysieke winkel hebben, zijn zelfs nog positiever. In deze groep geeft ruim 40 procent zijn webshop een goede tot zeer goede beoordeling.
SEOshop
SEOshop is marktleider in de Benelux met e-commercesoftware in de cloud en een van de snelst groeiende e-commerceplatformen in Europa.