Wehkamp.nl kiest voor Unica-marketingsoftware
Wehkamp.nl heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld van een traditioneel postorderbedrijf naar een van de grootste onlineretailers van Nederland. Het bedrijf haalt inmiddels 85 procent van zijn omzet uit het internetkanaal. Om dit beter te kunnen afstemmen op de offlinekanalen telefoon en direct mail, zocht wehkamp.nl naar aanvullende software en koos uiteindelijk voor de campagnemanagementoplossing van Unica.
Bestelling
“Het komt nog regelmatig voor dat klanten hun elektronische winkelwagen vullen, maar aan het eind van het proces niet tot een bestelling komen”, zegt Wilson Spoor, manager Marketing Intelligence bij Wehkamp.nl.
“Afhankelijk van waar mensen in het winkelmandproces afhaken, bellen of e-mailen we klanten na om te vragen of er misschien iets niet duidelijk was. In de meeste gevallen kunnen we een klant dan verder helpen en wordt de bestelling alsnog geplaatst. Ook zien we mogelijkheden om met campagnes nieuwe klanten op een goede manier wegwijs te maken in onze onlinewinkel. Daarnaast blijven printmedia een rol spelen. Voorheen verscheen er elk kwartaal een dikke catalogus, nu brengen we maandelijks een compacte inspirerende versie uit, die het bezoek aan ons onlinekanaal in sterke mate ondersteunt. Met de Unica-software kunnen we de verzending van deze maandcatalogi ook verder afstemmen op de doelgroepen.“
Beeld
Met de Unica-software integreert Wehkamp verschillende gegevensbronnen en ontstaat een beter beeld van de klant. Zo kan de verkoper beter inspelen op interesses, doordat de software beter inzichtelijk maakt welke internetpagina's worden bezocht en welke bestellingen worden gedaan. Volgens Spoor biedt Unica de beste prijs-prestatieverhouding en levert het bewezen technologie.
Bron: Lammers van Toorenburg Benelux PR/Unica