Wenskaarten start-up lanceert nieuw concept met goede doelen donaties

Wenskaarten start-up lanceert nieuw concept met goede doelen donaties

Redactie Baaz

Wenskaarten start-up CloverGifts biedt vanaf nu de mogelijkheid om een wenskaart met donatie aan een goed doel naar keuze te geven. Veel mensen vinden het lastig om een persoonlijk en passend cadeau te vinden voor hun vrienden, familie of relaties. Ook vinden steeds meer Nederlanders het belangrijk om een bewust cadeau te vragen of te geven. CloverGifts springt hierop in met een divers assortiment aan wenskaarten, en maakt het eenvoudig om een bijdrage te geven aan maatschappelijke doelen. Zo wil de start-up op een duurzame manier het delen van geluk bevorderen.

Bezoekers van de website hebben keuze uit een breed assortiment verjaardagskaarten. Vervolgens wordt er een donatiebedrag van 5 tot 50 euro toegevoegd aan de wenskaart. De ontvanger doneert dit bedrag aan een goed doel naar keuze. 100% van het donatiebedrag komt terecht bij goede doelen, ook als de ontvanger van de kaart vergeet een keuze te maken. Het is ook mogelijk om het bedrag te verdelen over verschillende goede doelen. De keuzes zijn onder andere: Stichting ALS, De Dierenbescherming, Hartstichting, Aids fonds en Greenpeace. Na het toevoegen van een persoonlijke boodschap gaat de kaart met de post mee en wordt de volgende werkdag bezorgd.

Cadeaugedrag

Marijn van Buuren (26 jaar), oprichter CloverGifts, vertelt: “Het cadeaugedrag van Nederlanders is de laatste jaren flink veranderd. Steeds meer mensen kiezen vanuit bewuste overwegingen tegenwoordig niet meer voor fysieke cadeaus. Hun voorkeur gaat uit naar duurzame en persoonlijke cadeaus die iets doen voor de samenleving en een bijdrage leveren aan goede doelen”. Cadeaugevers willen vaak indruk maken op de ontvanger. Dat kan geef-stress veroorzaken. Juist omdat gevers graag willen dat het cadeau hun band versterkt, wordt het steeds lastiger om een cadeau te kiezen.

Delen geluk

Met CloverGifts draait alles om de gelukswens, de donatie en het geluksgevoel dat bij geven hoort. Dat gevoel wordt gedeeld met de ontvanger en met de goede doelen. Toen van Buuren een donatie als cadeau wilde geven, ontdekte hij dat dit niet zo eenvoudig was. Hij kon contant geld in een envelop stoppen, maar dan wist hij niet zeker of het bedrag ook echt gedoneerd werd aan een goed doel. Of hij kon ervoor kiezen om een donatie te doen aan een goed doel, in de hoop dat dit goede doel ook zou passen bij de ontvanger. “Dat moet simpeler, dacht ik toen. Met de oprichting van CloverGifts bieden we op een gemakkelijke manier een origineel cadeau dat tegelijkertijd ook een bijdrage levert aan maatschappelijke doelen. Met het geven van een donatie dragen we bij aan het verspreiden van geluk. Dat is waar CloverGifts voor staat!” aldus Van Buuren. 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie