Zaken doen en reizen heet “bleisure”

Zaken doen en reizen heet “bleisure”

Redactie Baaz

Tegenwoordig staat het begrip “van 9 tot 5” op de schop. Het is een denkpatroon dat een dikke laag stof heeft en waar de nieuwe generatie hekelend naar kijkt. “Hebben de vorige generaties, zoals Xennials en Millennials, het dan voortdurend verkeerd aangepakt of zijn we in een nieuwe werkcultuur beland?” Een ding is zeker, de moderne zakenwereld ondersteunt de “bleisure reiziger.”

De opkomst van Bleisure (zakendoen en leisure)

Snel even een mail tikken vanuit de Spaanse Costa Brava of een online vergadering bijwonen vanuit Thailand – dankzij de technologische vooruitgang wordt de kloof tussen werken en vrije tijd steeds kleiner. Deze nieuwe werkcultuur heeft ertoe geleid dat zakenmensen nu eerder geneigd zijn families over te laten vliegen naar een eindbestemming.  

“Zakenreizen worden tegenwoordig gecombineerd met cultuur en gastronomie”

Business en leisure zijn tegenwoordig een goede combinatie. Ze zijn onlosmakelijk verbonden en vindbaar in alle lagen van de bevolking. Het fenomeen bevindt zich niet alleen binnen de community van digitale nomaden, het is een wereldwijd ondersteund begrip dat steeds bekender wordt.

Het effect van bleisure binnen de reiswereld

Steeds meer hoteliers en reisorganisaties beschouwen internationaal zakendoen in combinatie met leisure als een mogelijkheid. Waar vroeger businesshotels zich alleen maar richten op zakenlui, blijkt dat het totaalpakket van het hotel steeds uitgebreider wordt. De zogenaamde “nieuwe reizigers” vragen namelijk niet meer dan een goede internetverbinding en een passende stoel om meetings te kunnen bijwonen of vanuit werken.

En daar speelt de hotelindustrie graag op in. Met nieuwe relaxruimtes en bezoekjes aan bezienswaardigheden heeft de branche een nieuwe markt te pakken. Een doelgroep die weinig vraagt, maar tegelijkertijd wel geld spendeert en ontvangt. Hierdoor stijgen automatisch ook alle reisboekingen en worden businesshotels langzamerhand omgetoverd tot bleisure hotels.

En we mogen niet vergeten dat de plek er toe doet. Voor de gewone bleisure reiziger zijn exotische oorden waar een azuurblauwe zee wordt getoond doodgewoon – een ongekend begrip 20 jaar geleden!

Welke voordelen heeft de bleisure reiziger?

De meeste bleisure reizigers zullen wellicht nooit weten welke plek ze binnenkort ze gaan bezoeken. Wat wel duidelijk is zijn hun voordelen:

Voordeel

  • Verbeterde werk-privébalans
  • Verhoogde productiviteit
  • Lagere reiskosten
  • Sterkere bedrijfscultuur

Omschrijving

  • Werknemers voelen zich meer ontspannen en betrokken wanneer ze werk met persoonlijke tijd kunnen combineren.
  • Uit onderzoek blijkt dat een korte onderbreking na intensief werk de creativiteit en productiviteit kan verhogen.
  • Door werk- en privéreizen te combineren kunnen er kostenbesparingen optreden voor zowel bedrijven als werknemers.
  • Bleisure stimuleert loyaliteit en tevredenheid, vooral bij bedrijven die flexibiliteit waarderen.

Er zijn ook onderzoeken die aantonen dat zakelijke doelen gecombineerd worden met amusement. Nederlandse zakenreizigers kunnen online opties vinden die ook in het buitenland beschikbaar zijn. Zo’n veelzijdige ervaring kan men opdoen bij Casinoavalon78 Netherlands. Hier krijgt men meteen toegang tot een breed scala aan gokkasten of live dealer spellen. Deze handige manier om na een drukke dag te ontspannen is positief voor de werk-privébalans.

De toekomst van de bleisure reiziger

Bedrijven zullen zich aan deze tendens moeten aanpassen. De nieuwe generatie is namelijk allang bezig om een vastgeroest stramien te doorbreken. De reizende professional kan vanuit iedere wereldplek inloggen om zijn of haar werkzaamheden te vervullen. Dit betekent dat de industrie zich dus met veranderingen moet bezighouden, waaronder:

  • Flexibele werktijden: in verband met tijdzones
  • Duurzame reismogelijkheden
  • Nieuwe technologie gebruiken

Conclusie

Werken en reizen – een geweldige combinatie. Anno 2024/25 draait het niet alleen om werk en productiviteit, maar om de balans hiervan. Met de opkomende trends en Artificial Intelligence zal de balans zelfs nog meer doorslaan naar ontspanning. Het is dus tijd voor bedrijven om deze veranderingen toe te passen en passende mogelijkheden te zoeken. Want als Nederlandse bedrijven deze trends kunnen omarmen, profiteren ze van een gelukkige bleisure traveller.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie