Zalando zet in op Designer en voegt 50 nieuwe luxemerken toe

Redactie Baaz

Zalando, Europa’s toonaangevende online platformen voor mode en lifestyle, zet extra in op de categorie Designer om het platform te vestigen als een geloofwaardige, frisse en inclusieve partner voor luxe- en designermerken. Zalando Designer heeft alleen dit jaar al contracten afgesloten met meer dan 50 nieuwe merken, van trendsettende nieuwkomers tot gevestigde favorieten, waardoor deze merken nu bereikbaar zijn voor ongeveer 45 miljoen klanten in heel Europa. Nieuwe partners zijn onder andere Missoni, Christopher Kane, 032C en Mansur Gavriel. 

Vanaf september 2021 werkt Zalando samen met het toonaangevende internationale designerplatform Not Just A Label (NJAL). NJAL is opgericht in 2008 en biedt designers een platform om in contact te komen met een wereldwijd publiek en moedigt designers aan om mode te creëren die duurzamer is en lokale gemeenschappen en ambachtelijk vakmanschap ondersteunt. NJAL zal verschillende opkomende merken van diverse achtergronden naar Zalando Designer brengen en ondersteunt Zalando’s commitment om verschillende merken en oprichters op haar platform te vertegenwoordigen. 

Zalando lanceert ook een speciale marketingcampagne, ‘Luxury on Your Terms’, die de ambitie van Zalando Designer benadrukt en consumenten uitnodigt in een nieuwe wereld van luxe die fluide, expressief en inclusief is. De campagne is geregisseerd door Vincent Haycock, gefotografeerd door Coco Capitán en gestyled door Ib Kamara. De hoofdrol is voor acteur Lachlan Watson. Het is een interactieve digitale filmervaring die de wereld van TikTok samenvoegt met een interactieve videoserie genaamd “The Life of Liberty”. Klanten kunnen de collecties uit de videoserie kopen via Zalando. 

De personages in de serie drukken zichzelf uit via luxe- en designermode en ze dragen items uit het Zalando Designer-aanbod voor herfst/winter 21. De campagne is social first en wordt ondersteund door een geïntegreerde campagne met onder andere Out of Home, Digital Out of Home, gepersonaliseerde marketing, PR en de eigen social media kanalen van Zalando. De campagne is op 29 augustus gelanceerd in Italië, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië. 

Anaheta Metghalchi von Berenberg, Buying Director Designer bij Zalando, zegt: "Tegen 2025 zal het merendeel van de luxe mode en accessoires door Gen-Z en Millennials gekocht worden. Wij hebben de unieke positie waarmee we klanten - waarvan een groot deel Gen-Z en Millennials - online een ongelofelijk categorie overstijgend aanbod kunnen aanbieden. Wij zetten de komende tijd extra in op de categorie Designer door de mix van merken, het aanbod en de ervaring op de website te verbeteren. Samen met onze partners willen wij ons richten op het uitbreiden van een duurzamer en diverser en inclusief luxe- en designeraanbod om bij te dragen aan positieve verandering voor onze klanten en de industrie."

Als onderdeel van de uitbreiding van Zalando Designer lanceerde Zalando eerder dit jaar een nieuwe en gepersonaliseerde Zalando Designer shopervaring op de website. Deze is ontworpen om klanten te inspireren en hen te helpen een spannend luxe aanbod in een speciale omgeving te ontdekken. Deze is voorzien van een eigen visuele taal en presenteert op maat gemaakte Designer Brand Homes. Designermerken kunnen er hun verhalen achter het ontwerp weergeven en seizoensgebonden editorials met zorgvuldig uitgekozen collecties presenteren, vergelijkbaar met de etalage van een luxe warenhuis. Designer Homes, met focus op modules van storytelling en redactionele inhoud, zijn in alle markten beschikbaar op de website en in de app. 

 

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie