Zet jij al in op TikTok SEO?

Zet jij al in op TikTok SEO?

Redactie Baaz

TikTok is een van de meest populaire social media platformen. Het is dan ook logisch dat steeds meer budgetten verschuiven naar TikTok om de vindbaarheid op dit platform te verbeteren. Maar niet alleen voor grappige korte video's, ook TikTok SEO wordt steeds meer opgepakt door organisaties.

Zet jij al in op TikTok SEO?

TikTok is een van de meest populaire social media platformen. Het is dan ook logisch dat steeds meer budgetten verschuiven naar TikTok om de vindbaarheid op dit platform te verbeteren. Maar niet alleen voor grappige korte video's, ook TikTok SEO wordt steeds meer opgepakt door organisaties.

Hoe optimaliseer je TikTok-inhoud voor zoekopdrachten?

Het optimaliseren van TikTok-inhoud om zichtbaar te worden in de zoekresultaten van TikTok verschilt van het begrijpen van het algoritme om meer views te krijgen. Het is belangrijk om te onthouden dat views en likes geen rankingfactor zijn voor TikTok search. Veel mensen plaatsen content en verwachten direct kwaliteitsresultaten. 

Een groot voordeel van TikTok is dat trefwoorden en hashtags super veel views kunnen genereren door hoog te ranken in zoekopdrachten. SEO op TikTok richt zich erop je inhoud te optimaliseren voor weergaven, zodat deze meer mensen bereikt die geïnteresseerd zijn in jouw content.

Dit is hoe je dat kunt doen:

Voeg je zoekwoorden toe in de tekst van je video 

Bij het maken van een video kun je tekst aan het scherm toevoegen. TikTok leest deze tekst en toont jouw content aan gebruikers op basis van de zoekwoorden die je hebt gebruikt. We raden aan om zoekwoorden toe te voegen aan de tekst in de eerste 1-5 seconden van je video.

Gebruik zoekwoorden in bijschriften 

Maak gebruik van de bijschriftlimiet van 500 tekens door zoekwoorden op te nemen waar je doelgroep naar zoekt. Wij gebruiken vaak dezelfde zoekwoorden die mensen op Google en YouTube gebruiken, ook op TikTok. Houd je bijschriften natuurlijk en integreer het zoekwoord in een zin, in plaats van het vol te proppen met trefwoorden.

Hashtags gebruiken om te ranken 

Hashtags zijn echt belangrijk voor TikTok SEO. Specifieke groepen personen volgen bepaalde hashtags op basis van hun intentie. Gebruik hashtags met 3-6 zoekwoorden en combineer zoekwoorden met hoog volume en laag volume. Zorg ervoor dat je zowel brede als niche-hashtags gebruikt.

Hoe vind je populaire TikTok hashtags voor SEO? 

Naast trending hashtags moet je ook informatieve en commerciële zoekwoorden in je hashtag-strategie opnemen. Dit is hoe wij TikTok zoekwoorden genereren die effectief zijn voor SEO:

 

  • Kies relevante long-tail zoekwoorden met minder volume om je inspanningen op te richten.
  • Werk eerdere berichten bij met nieuwe zoekwoorden.
  • Selecteer zoekwoorden met een hoog volume als je uiteindelijke doel.
  • Gebruik een combinatie van long-tail en high-volume zoekwoorden in je berichten.

Helpt TikTok ook bij website SEO? 

TikTok is een krachtig middel om zoekvraag op het platform te stimuleren en direct verkeer naar je website te leiden. In uitgelekte documenten van Google is gebleken dat websitebezoekers zeker meespelen in de zoekpositie van Google. Door mensen vanuit TikTok naar je website te verwijzen, groeit de autoriteit van je website en zal TikTok ook je websitevindbaarheid kunnen verbeteren.

Kun je zoekvolumes op TikTok zien? 

De beste tools om zoekvolumes op TikTok bij te houden zijn keywordtool.io en Glimpse. Er is een overeenkomst tussen het gebruik van YouTube en TikTok; trefwoorden die mensen gebruiken zijn vaak hetzelfde op beide platforms en deze gegevens zijn beschikbaar op Keywordtool.io.

Dit artikel is geschreven door online marketing bureau Digital Inside

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie