10 start-ups die Instagram écht snappen

10 start-ups die Instagram écht snappen

Redactie Baaz

Instagram is misschien wel het grootste social media platform dat er is. Als je dit goed gebruikt, kan je dan ook ontzettend veel potentiele klanten bereiken. Hieronder is een lijst met 10 bedrijven die alles uit Instagram weten te halen.

Inspirato (25.000 volgers)

Inspirato is een privé-vakantie organisatie voor wie ultiem luxe wil reizen. Ze bieden toegang tot een aantal van de meest exclusieve verblijfslocaties ter wereld. Door het gebruik van hashtags en geo-tags laten ze volgers dromen van de perfecte vakantie.

Wat kan je van ze leren?
Gebruik Geo-locatie voor gerichte marketingcampagne. Dit werkt helemaal goed voor restaurants, hotels en boetiekjes.

Dirtbag Darling (27.000 volgers)

Dirtbag Darling is een blog die vrouwen probeert te inspireren om het avontuur op te zoeken en te genieten van het outdoorleven.

Wat kan je van ze leren?
Verzin je eigen hashtags en gebruik deze systematisch. Zo creëer je krijg je snel nieuwe volgers en creëer je interactie.

Sphero (33.000 volgers)

Sphero is een bedrijf dat robotica en gadget combineert. Ze creëren speeltjes en hebbedingetjes zoals een robot gebaseerd op BB-8 van Star Wars Episode VII.

Wat kan je van ze leren?
Wees creatief in het tonen van je product. Sphero laat hun robots zien op de rand van de Grand Canyon, maar ook op de bank met een kat. Hierdoor raak je een groot deel van je volgers.

Havenly (34.200 volgers)

Havenly is een online binnenhuisarchitectenbureau gericht op mensen met een klein budget.

Wat kan je van ze leren?
Kies een thema en blijf daarbij. Zo bouw je niet alleen je merk op, maar je creëert ook een unieke stijl waardoor je uiteindelijk meer opvalt.

Kurly Klips (26.000 volgers)

Kurly Klips is een bedrijf dat hairextentions aanbiedt met 100% echt haar.

Wat kan je van ze leren?
Kurly Klips beloont elke maand een klant met een 'Kurly van de maand' award. Hierdoor stimuleer je participatie en heb je elke maand een post die gegarandeerd goed bekeken wordt.

Camp 4 Collective (248.000 volgers)

Camp 4 Collective is een productiemaatschappij en reclamebureau dat zich specialiseert in spectaculaire outdoorvideo's met originele beelden.

Wat kan je van ze leren?
Vertel het verhaal achter je bedrijf en plaats regelmatig foto's en video's van het werk achter de schermen. Zo laat je zien waar je mee bezig bent en toon je de menselijke kant van je bedrijf.

 

Lees ook: Wat Louise Delage jou kan leren over marketing

 

Four Barrel (41.600 volgers)

Four Barrel is een koffietent in San Francisco die graag exclusieve kwaliteitskoffie schenkt.

Wat kan je van ze leren?
Four Barrel laat niet alleen het eindproduct zien, maar toont ook waar het vandaan komt. Zo toont het bedrijf hun bedrijfsfilosofie en laat het zien hoe belangrijk goede producten voor ze zijn.

The Melt (9.000 volgers)

The Melt combineert koken en technologie in een volledig ecologische manier.

Wat kan je van ze leren?
The Melt plaats hun bedrijfskleuren in elke post die ze plaatsen. Zo maken ze op een subtiele manier hun merk zeer sterk.

Greenhart Organic (5.400 volgers)

Greenhart Organic is een bedrijf dat organische vruchtensappen verkoopt.

Wat kan je van ze leren?
Het bedrijf plaatst veel foto's die in de buitenlucht zijn gemaakt wat perfect past bij het organische en natuurlijke aspect van de vruchtensappen. Ook gebruiken ze veel kleurcontrasten om extra op te vallen tussen de wirwar van berichten.

NailSnaps (10.900 volgers)

NailSnaps is een bedrijf dat nagelvellen maakt gebaseerd op Instagramfoto's. Hiermee kan je elke foto op je nagels afdrukken.

Wat kan je van ze leren?
NailSnap plaatst veel foto's die ze van klanten hebben gekregen. User-generated content stimuleert klanten om jouw producten te gebruiken en feedback te geven. Maak hier gebruik van.

Dit artikel is gebaseerd op een artikel van Inc.com. Het volledige artikel kan je hier lezen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie