Adobe introduceert nieuwe Touch-interface voor Adobe Marketing Cloud
Persbericht:
“Bij het aansturen van verschillende teams voor creative design, adverteren en analytics binnen één organisatie hebben marketeers behoefte aan informatie die een volledig beeld schetst van hun business vanuit één toegankelijke omgeving”, stelt Brad Rencher, senior vice president en general manager Digital Marketing Business bij Adobe. “Adobe Marketing Cloud helpt marketeers om waardevolle inzichten te verkrijgen, efficiënt samen te werken binnen teams en op basis hiervan actie te ondernemen. Marketeers worden hiermee verlost van beperkte dashboards, problematische spreadsheets en uitgebreide e-mailverkeer.”
Bekijk de video om de vernieuwde Adobe Marketing Cloud in actie te zien.
Het vakgebied marketing ontwikkelt zich snel en een effectieve marketingorganisatie moet de laatste ontwikkelingen op de voet volgen. Hoe verkrijgen teams inzicht en beslissen zij over de vervolgstappen? Het geheim zit hem in het verbinden van managers met de individuele medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen van marketingcontent en het meten van de effectiviteit van deze activiteiten. Hierdoor krijgen de belangrijkste beslissers het benodigde overzicht, kunnen zij in real-time discussiëren en vervolgens actie ondernemen. Adobe heeft social-elementen geïntegreerd in de Adobe Marketing Cloud zodat marketeers, creatives en managers voor het eerst in staat worden gesteld om hun activiteiten op dit vlak efficiënt te managen.
Nieuwe mogelijkheden van de Adobe Marketing Cloud zijn onder andere:
- Touch interface
Tablets zijn mainstream geworden binnen ondernemingen en zorgen ervoor dat medewerkers altijd en overal kunnen werken. Het ontwerp van de Adobe Marketing Cloud is vernieuwd om in te spelen op deze trend waardoor het een touch-gebaseerd, mobile-first platform is geworden.
- Adobe Marketing Cards
Door gebruik te maken van een gedeelde dialoog feature kunnen content en data binnen iedere Adobe Marketing Cloud-oplossing omgevormd worden tot een deelbare ‘kaart’. Deze samenwerkingsoptie stelt marketeers in staat om annotaties en opmerkingen achter te laten op kaarten, zodat iedereen die betrokken is bij het project op de hoogte is.
- Adobe Marketing Cloud feed
De feed is een samenvoeging van de gedeelde kaarten. Het biedt iedere marketeer een snel overzicht van alle relevante activiteiten binnen de Adobe Marketing Cloud. De feed helpt marketeers en hun teams om up-to-date te blijven.
- Adobe Marketing Cloud Boards
Gebruikers kunnen een dashboard creëren om kaarten te verzamelen en te beoordelen. Net als kaarten kunnen de Adobe Marketing Cloud boards gedeeld en becommentarieerd worden. Boards geven het marketingteam een gemeenschappelijke basis om te discussiëren en activiteiten binnen de Adobe Marketing Cloud beter onderling af te stemmen.
- Centrale inlog
De Adobe Marketing Cloud biedt nu een centraal toegangspunt voor de verschillende oplossingen waardoor klanten toegang hebben tot en kunnen samenwerken vanuit verschillende onderdelen van de Adobe Marketing Cloud.
- Geïntegreerde Digital Asset Management (binnenkort beschikbaar)
Het geïntegreerde DAM-systeem biedt de mogelijkheid om assets op te slaan, te delen en te beheren vanuit alle Adobe Marketing Cloud-oplossingen. Marketeers kunnen dan assets zoeken, vinden, bewerken en uploaden en assets organiseren per folder en campagne. De geïntegreerde Digital Asset Management feature zal volledige metadata-ondersteuning bieden.
- Campagne Setup Wizard (binnenkort beschikbaar)
Marketeers worden binnenkort in staat gesteld om snel een campagne op te starten en de campagnetitel en het archief van assets te specificeren. Als Creative Cloud gebruikers worden uitgenodigd, wordt hun Creative Cloud account automatisch gesynchroniseerd met de Digital Asset Management folder van de campagne. Automatische synchronisatie en integratie van het delen van content, opmerkingen en annotaties betekent dat marketeers altijd up-to-date zijn met hun creatieve team en assets niet verloren gaan doordat ze onderling worden uitgewisseld.
“De nieuwe social-gebaeerde user interface van de Adobe Marketing Cloud maakt het eenvoudiger om data te doorzoeken en relevante inzichten te verkrijgen. Op basis hiervan kunnen marketeers snel de juiste beslissingen nemen”, stelt Adam Allamar, VP Marketing bij Barclaycard US. “Ik ben verheugd dat mijn teams vanaf nu Adobe Marketing Cloud kunnen gebruiken om beter samen te werken.”
Beschikbaarheid
De geïntegreerde digital assets manager en campaign setup wizard komen naar verwachting in de komende maanden beschikbaar. Alle overige functies in Adobe Marketing Cloud zijn momenteel beschikbaar als Bèta.
De vijf oplossingen binnen de Adobe Marketing Cloud
De Adobe Marketing Cloud is toegankelijk via www.marketing.adobe.com, een bestemming waar marketeers niet alleen content delen en samenwerken maar waar zij ook toegang hebben tot de vijf oplossingen in de Marketing Cloud:
- Adobe Analytics biedt marketeers inzicht in relevante data. Zij kunnen trends ontdekken en strategische beslissingen nemen die hen helpen om unieke digitale klantbelevingen te bieden, loyale klanten aan zicht te binden en de omzet te verhogen.
- Adobe Target maakt het mogelijk om gepersonaliseerde boodschappen continu te optimaliseren, te creëren en dynamisch te verspreiden zodat ze de doelgroep bereiken, de conversatie stimuleren en er voor zorgen dat klanten terugkomen voor meer.
- Adobe Social verbindt social media-activiteiten met zakelijke resultaten. Het laat zien wat werkt en wat niet, hoe het werkt en wat er nodig is om nog betere resultaten te behalen uit alle social media-investeringen.
- Adobe Experience Manager laat marketeers probleemloos content creëren, beheren en publiceren voor smartphones, tablets en desktops.
- Adobe Media Optimizer is een krachtig advertentie management platform die een geconsolideerd overzicht biedt van de resultaten van de advertenties. Ook biedt het de tools om nauwkeurig de resultaten te voorspellen en de mediamix continu te optimaliseren om een maximale return of investment te realiseren.