AI-marketing startup Billy Grace haalt 2,3 miljoen euro op

AI-marketing startup Billy Grace haalt 2,3 miljoen euro op

Redactie Baaz

AI-marketing startup Billy Grace maakt bekend een investering van 2,3 miljoen euro te hebben opgehaald. Investeerders zijn Fortino Capital en diverse angel investors, waaronder Raymond Spanjar, Floris Rost van Tonningen (Hyves), David Vermeulen (Inner Circle) en Patrick de Laive (The Next Web). De investering wordt gebruikt om nationaal en internationaal verder op te schalen. Billy Grace helpt bedrijven met het vergroten van het rendement van online advertenties.

Advertentie-optimalisatie automatiseren

Mitch Voskuilen, CEO en founder van Billy Grace, vertelt hoe het idee voor Billy Grace ontstond: “We werkten als online marketeers en zochten naar een manier om digitale advertentiebestedingen te optimaliseren. Veel collega-marketeers die we spraken worstelden met dezelfde uitdaging en vonden het lastig om bruikbare inzichten uit de gigantische hoeveelheid (en niet altijd correcte) data te halen. We ervaarden dat AI beter was in het optimaliseren van advertenties en te ontdekken welke marketing-euro een nieuwe klant oplevert. Zo was Billy Grace geboren.”

Sinds de lancering van de startup in de zomer van 2022 groeit het bedrijf snel. Bedrijven als Vanilia, Intersport Twinsport, TrainMore en Patta gebruiken het platform om de digitale advertenties te managen. Wouter Goossens, Investment Director bij Fortino Capital: “Billy Grace speelt in op een paar belangrijke trends. Veel marketingteams kampen met een personeelstekort en worstelen met de attributie van campagnegelden. Het is vaak gissen welke kanalen voor groei zorgen. Billy Grace biedt automatisering door middel van AI en is erg schaalbaar. Het wordt inmiddels door zowel traditionele bedrijven als jonge startups gebruikt. We kijken ernaar uit om Billy Grace en het team (inter)nationaal te helpen schalen.”

Bekende angels en Fortino

Naast Fortino Capital, investeren er angels in Billy Grace met een flink track record op het gebied van ondernemerschap en marketing. Dat zijn Raymond Spanjar en Floris Rost van Tonningen (founders van Hyves en IEX), Patrick en Robert Jan de Laive (The Next Web), David Vermeulen (Inner Circle), Higinio Raventos (Google Spanje/Portugal), Dennis Goedegebuure (eBay, Paypall en Airbnb) David Wyler (Tinder) en Quintin Schevernels (voormalig Funda-CEO).

 

Mitch Voskuilen: “We hebben jarenlang aan Billy Grace gebouwd, ons platform met een beperkt aantal partners getest en zijn nu klaar om op te schalen. We profiteren er daarbij van dat bedrijven benieuwd zijn naar de mogelijkheden van AI. Door automatisering houden marketingteams meer tijd over voor het werk waarin mensen het verschil maken, zoals creativiteit en menselijk contact. Ik denk dat we de mogelijkheden van AI pas net aan het ontdekken zijn. Over een paar jaar gebruikt elk marketingteam AI om zijn marketing ‘slimmer’ te maken.”


Over Billy Grace

Billy Grace is in 2021 opgericht door Robin Friend, Mitch Voskuilen en Tjadi Peeters. Het platform van Billy Grace laat bedrijven samenwerken met zelflerende algoritmes (AI). Via het platform kunnen marketeers de effectiviteit van online marketing binnen en over kanalen beter volgen, attribueren, analyseren, automatiseren en optimaliseren. Zo stelt de startup marketeers weer in staat meer tijd vrij te maken voor taken waarin mensen het verschil maken.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie