Arjen van Strien nieuwe CEO The Flower Farm
Arjen van Strien is per direct gestart als CEO van missiemerk The Flower Farm. Van Strien is afkomstig van HAK waar hij ruim tien jaar commercieel directeur was. Daarvoor werkte hij zestien jaar bij Mars. De benoeming van de commercieel ervaren CEO is een belangrijke stap voor de toekomst van The Flower Farm wat bijna vijf jaar geleden werd gestart vanuit de missie “lang leve het regenwoud” door het vervangen van palmolie door alternatieven die geen ontbossing tot gevolg hebben.
Van Strien treedt toe tot het huidige directieteam en zal in zijn nieuwe rol verantwoordelijk zijn voor de verdere groei van de organisatie. “We zochten naar een ervaren leider die onze missie goed begrijpt en zich hier maximaal voor inzet”, zegt Marcel van Wing, oprichter van The Flower Farm. “Met Arjen halen we de geschikte man binnen met de juiste kwaliteiten en ervaring om verdere groei van ons merk te realiseren en onze idealen te verwezenlijken.”
Impact maken
Van Strien is verheugd over zijn overstap: “Het voelde direct goed toen deze kans voorbij kwam. Het plaatje klopte helemaal, na een half uur praten wist ik al dat ik dit heel graag wilde gaan doen. The Flower Farm is een merk met een hele sterke missie vanuit het DNA van de oprichters. Ik geloof dat we grote uitdagingen in de wereld, zoals de ontbossing in Azië, moeten aanpakken middels innovatieve en gedurfde concepten met een juiste prijs voor de consument waar een rechtvaardig verdienmodel achter zit. We helpen consumenten zonder barrières een verantwoordere keuze te maken zodat ze een bijdrage kunnen leveren aan het stoppen van ontbossing. Om zo de komende jaren mijn steentje bij te kunnen dragen vanuit mijn expertise spreekt me heel erg aan.”
Volgende stap
De producten van The Flower Farm zijn inmiddels in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en België verkrijgbaar. Door het verkopen van dertig miljoen producten is meer dan drie miljoen vierkante meter palmolie plantage bespaard. Van Strien zal in deze nieuwe fase de missie verder verspreiden door ook in andere categorieën en landen met palmolievrije producten het verschil te maken voor de consument. Hij kijkt uit naar het zetten van de volgende stap met het bedrijf. Van Strien: “Marcel is een bevlogen, missie gedreven reclame- en communicatieman. Hij is teruggetreden uit de operatie van het bedrijf maar hij blijft gelukkig verbonden als ambassadeur van het merk waar ik heel blij mee ben. Ik ben meer een businessman die ook graag vanuit een relevante missie werkt. Om deze verder en sneller uit te rollen is dat wat het bedrijf commercieel nu nodig heeft. Het fundament staat als een huis en nu is het tijd voor de scale-up om onze boodschap verder te verspreiden. Dat verzilveren zie ik dan ook als mijn grootste opdracht, waarbij het DNA van het bedrijf bewaard blijft.”