Baaz #100: The Carry-On
Away Travel, een Amerikaans lifestyle- en reismerk, werd nog geen vier jaar terug opgericht door topondernemers Stephanie Korey en Jeffiner Rubio. Inmiddels wordt het bedrijf op een waarde van $ 1,4 miljard geschat. Met reden: Away produceert niet alleen een topassortiment van reiskoffers en –tassen, maar toont bovendien de fijne kneepjes van social media als Instagram te begrijpen, benadrukt door een indrukwekkende 545.000 volgers. Over dat topassortiment: dít is The Carry-On, Away’s kwalitatieve en staalsterke reiskoffer, welk zowel lichtgewicht is als de mogelijkheid biedt om devices on-the-go op te laden.
The Carry-On, geleverd in uiteenlopende kleuren, is ontworpen om levenslang mee te gaan. Away Travel garandeert dan ook levenslange functionaliteit.
The Carry-On’s meest unieke eigenschap is de toevoeging van een lithium-ion batterij, gepositioneerd onder het handvat. Devices zijn hiermee altijd en overal op te laden. Wie vaak vliegt, kan schrikken van een term als lithium-ion. Vrees echter niet, want de batterij is conform de eisen van de meeste vluchtmaatschappijen ontworpen en daardoor toegestaan op vliegtuigen en vliegvelden.
Zoals van een moderne reiskoffer verwacht mag worden, draaien de wieltjes 360 graden mee. De behuizing bestaat voornamelijk uit polycarbon en eigendom kan veiliggesteld worden met een combinatieslot dat goedgekeurd is door de meeste internationale vluchtmaatschappijen.