Billy Grace verdubbelt omzet, groeit in de VS en wordt gebruikt door Suzuki, Joolz, Moco Museum en Veloretti

Billy Grace verdubbelt omzet, groeit in de VS en wordt gebruikt door Suzuki, Joolz, Moco Museum en Veloretti

Redactie Baaz

De omzet van AI-marketing startup Billy Grace verdubbelde de afgelopen drie maanden. Dat was mede te danken aan nieuwe bedrijven die het platform gebruiken, zoals Suzuki, Moco Museum, Stanley 1913 en Veloretti. Ook wist het bedrijf internationaal te groeien, dankzij nieuwe klanten in de VS, het VK en Scandinavië. Daarbij wordt het AI-platform ook steeds vaker gebruikt door marketingbureaus.

Billy Grace steeds populairder bij marketingbureaus

Thijs van Hasselt, Global Head of Performance Marketing bij Moco Museum: “Als online marketeer zoek je naar een objectieve waarheid, die inzicht geeft welke campagnes welk resultaat opleveren. Dat is wat Billy Grace ons biedt. Hierdoor zijn we in staat om onze marketing-euro’s optimaal te besteden. Moco Museum is actief in verschillende markten: Spanje, Nederland en straks ook het Verenigd Koninkrijk. Het AI-platform van Billy Grace stelt ons in staat om ook in die internationale context datagedreven te werk te gaan.”

Marit Hendriksen, Digital Marketing Manager bij JOOLZ: “Een nieuwe markt veroveren gaat niet met enkel performance marketing. Tegelijkertijd is naamsbekendheid opbouwen in de huidige tijd, met alle privacy-reguleringen en toename aan kanalen, een behoorlijk uitdaging. Het AI-platform van Billy Grace helpt ons daarbij. Het ondersteunt ons in het opschalen van onze marketingstrategie en helpt ons de balans te bewaken tussen branding en performance.”

Omzet verdubbelde afgelopen drie maanden

De afgelopen drie maanden groeide de omzet van het bedrijf met 100 procent. Aan het begin van dit jaar sprak Billy Grace het voornemen uit om internationaal door te groeien. Die ambitie wordt verwezenlijkt met klanten uit de VS, Scandinavië en het VK. Billy Grace sloot de afgelopen maanden onder meer Prominent, Elektramat, Squla, SUITSUIT, Stanley 1913, Veloretti, Suzuki, Moco Museum en Profoto aan als nieuwe klanten.

Mitch Voskuilen, CEO en founder van Billy Grace: “Ons platform stelt bedrijven in staat om hun online marketingcampagnes te automatiseren en optimaliseren met behulp van kunstmatige intelligentie. Daarbij zoeken marketeers naar bruikbare inzichten in de steeds grotere verzameling data die ze tot hun beschikking hebben. Ons AI-platform helpt ze daarbij. Ook zijn we blij dat we door steeds meer marketeers aan bureauzijde worden vertrouwd als operating-platform voor al hun digitale marketingcampagnes. Het biedt ze overzicht over kanalen en klanten.”

Over Billy Grace

Billy Grace is in 2021 opgericht door Robin Friend, Mitch Voskuilen en Tjadi Peeters. Het platform van Billy Grace laat bedrijven samenwerken met zelflerende algoritmes (AI). Via het platform kunnen marketeers de effectiviteit van online marketing binnen en over kanalen beter volgen, attribueren, analyseren, automatiseren en optimaliseren. Zo stelt de startup marketeers weer in staat meer tijd vrij te maken voor taken waarin mensen het verschil maken.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie