BrainCreators en Van Deursen Retail lanceren WAIR for retail

BrainCreators en Van Deursen Retail lanceren WAIR for retail

Redactie Baaz

Dankzij de slimme automatiseringsoplossingen van WAIR kunnen retailers verspilling tegengaan, terwijl ze hun winstmarges optimaliseren

BrainCreators , de specialist in digitale inspectie op basis van AI technologie, en Van Deursen Retail, eigenaar van onder andere kledingketen Shoeby en Winkelstraat.nl, kondigen vandaag een startup aan die speciaal is ontwikkeld voor de (fashion) retailmarkt. WAIR is een one-stop-shop waarmee retailers specifieke processen snel en zonder technologische kennis kunnen automatiseren. WAIR hanteert een performance based business model en richt zich op het minimaliseren van verspilling en het tegelijkertijd optimaliseren van het financiële rendement. Hoewel WAIR in eerste instantie is ontwikkeld voor de fashion retailmarkt, zijn de oplossingen ook toe te passen in andere retailsegmenten. 

WAIR maakt gebruik van de nieuwste technologische ontwikkelingen op het gebied van Artificial Intelligence, data science en levert diensten als ‘software as a service’. Hiermee kunnen retailers bijvoorbeeld hun supply chain optimaliseren of hun klanten een betere aankoopervaring bieden. Tevens focust WAIR zich op ‘exponential smart solutions’. Dat wil zeggen dat iedere oplossing van WAIR een hypersnelle learning curve bevat, die (retail) domeinkennis kan vastleggen en razendsnel processen kan leren van het WAIR ecosysteem. Hierdoor kan de retail industrie samen de strijd aangaan met tycoons als Amazon, Alibaba en Zalando. De oplossingen zijn beschikbaar vanuit een centrale interface, waarin ook de resultaten in overzichtelijke dashboards worden gepresenteerd. De retailketen Shoeby is launching customer voor de oplossingen van WAIR en zal dienen als referentie voor de uitkomsten.

Een verbeterde customer experience

WAIR bevat smart recommender oplossingen, die klanten via internet stijl, kleding- en maatadvies kunnen geven, op basis van beeldmateriaal en selfies, zonder salesdata te gebruiken. Ook kunnen foto’s van losse kledingstukken of afbeeldingen van andere personen gebruikt worden. WAIR geeft vervolgens automatisch advies over kleding die bij die stijl past of binnen dezelfde stijl valt. 

Supply chain optimalisatie

WAIR bedient niet alleen de klanten van een retailer, maar helpt ook de retailer zelf door processen aan de achterkant efficienter te maken. Dankzij de replenishment oplossingen van WAIR kunnen retailers hun voorraad distributie eenvoudig en snel optimaliseren, zonder de controle uit handen te geven. Replenishmentoplossingen van WAIR zijn gebaseerd op Artificial Intelligence en kunnen informatie over de vraag, voorraden, en distributie analyseren en automatisch optimaliseren. Hierdoor neemt de efficiëntie en klanttevredenheid van fashion retailers toe, dalen de kosten voor voorraadbeheer en transport en wordt de omzet verhoogd doordat voorraad beter op de juiste plaats en op het juiste tijdstip wordt ingezet. 

“Voor de retail is het belangrijk om competitief te zijn in de snel veranderende retailmarkt. Alleen op deze manier kunnen ze het opnemen tegen tyconen als Amazon en Zalando. Toen COVID-19 zijn intrede deed spraken wij steeds vaker winkeleigenaren, die op zoek waren naar een toegankelijke oplossing om competitief te blijven. Al snel besloten wij iets met deze behoeften te doen en daar is WAIR uit voort gekomen,” aldus Jasper Wognum, medeoprichter en CEO van BrainCreators. “Dankzij WAIR kunnen retailers gebruik maken van een one-stop-AI-shop die makkelijk implementeerbaar is, direct rendeert en de klantervaring verbetert. Daarnaast optimaliseert het ook processen waardoor de lijnen tussen een digitale- en fysieke winkel vervagen. Hierdoor kunnen retailers hun klanten niet alleen een product verkopen maar ook een beleving bieden. Dit zorgt voor een verhoogd serviceniveau en een betere winkelervaring.”

“De digitale transitie binnen de retailsector is de laatste jaren en door COVID-19 in een stroomversnelling gekomen. Ook bij Shoeby weten we als geen ander dat ondernemers die zich het snelst aanpassen en de klant centraal zetten de winnaars zijn,” aldus Mitch van Deursen, CEO bij Shoeby. “Dankzij WAIR kunnen wij niet alleen onze processen snel en eenvoudig optimaliseren, maar op ieder vlak binnen onze organisatie de klantverwachtingen verbeteren. Wij zijn ontzettend blij dat we met BrainCreators deze stap hebben gezet en merken nu al de voordelen van WAIR, zowel op financieel, commercieel als serviceniveau. Iedereen moet stappen op de trein van vooruitgang. Deze gasten maken het eenvoudig.”


Het is de bedoeling dat WAIR in de toekomst zal worden uitgebreid met meer innovatieve digitale oplossingen. Op deze manier zijn gebruikers altijd voorzien van de nieuwste technologieën om meer rendement te halen en de klantervaring te verbeteren. Bovendien garandeert WAIR een winstgarantie en wordt het gratis geïnstalleerd. Als WAIR binnen 60 dagen geen positieve winstmarge kan aantonen hoeven klanten niets te betalen.   

Retailers die geïnteresseerd zijn in een demo of het product willen uitproberen, kunnen contact opnemen via: https://wairforretail.com/wair-contact 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie