Buitenreclame voor je bedrijf is nog steeds belangrijk

Bibi Williamson
De wereld waarin we ons bewegen wordt steeds digitaler en dat speelt mee in het maken van reclame. Het is welbekend dat je online meer mensen trekt. Toch is buitenreclame nog steeds belangrijk. Waarom? Dat lees je hier!

Adblocker zit je niet in de weg

Verplichte advertenties bekijken omdat je een YouTube-video kijkt, herkennen we waarschijnlijk allemaal en vrijwel niemand zit er op te wachten. Het zou zelfs kunnen dat je juist klanten afschrikt door het vertonen van verplichte reclames. Mensen kunnen een beetje geïrriteerd raken van jouw merk of bedrijf, omdat ze natuurlijk niet de video aanklikken voor een advertentie. Het is dus zeker raar gevolg dat er vaker adblockers worden geïnstalleerd. Deze applicaties zorgen ervoor dat er helemaal geen reclames meer worden vertoond en dat is dus ook nadelig voor de reclames van jouw bedrijf die je wil vertonen aan een groter publiek. Juist bij buitenreclame heb je zo’n probleem niet. Je kunt niet zomaar alle advertenties wegklikken of blokkeren. Overal om je heen reclame zien, is juist normaal en trekt nog steeds de aandacht die jij wil bereiken!

Van offline naar online door middel van posters, flyers en magazines

Het is geen gek idee om je buitenreclame te gebruiken om je online producten te versterken. Dit zou je kunnen doen door flyers uit te delen of posters op te hangen. Hierdoor stijgt je bereik ook sneller, aangezien je ervoor zorgt dat ze veel te zien zijn. Het is slim om rekening te houden met een doelgroep die misschien voor een deel niet op internet zit. Zo zorg je ervoor dat je dat deel nog steeds bereikt. Natuurlijk kan je ook een magazine maken om zo de keuze te maken voor een grotere stap. Zo zorg je ervoor dat de offline doelgroep alles mee meekrijgt wat jouw bedrijf aan het doen is. Ook zou je hierin weer kunnen refereren naar online publicaties of websites, zodat je juist de doelgroep weer aanspoort om er misschien toch voor te kiezen om even online een kijkje te gaan nemen.

Geen grote investering

Als je kijkt naar wat voor soorten advertenties je gebruikt, is buitenreclame vaak relatief goedkoop. Vaak worden de advertenties op een plek gezet waar een enorm bereik wordt gegenereerd voor een vaste en goed betaalbare prijs. Je weet dan al vooraf wat je kosten gaan zijn na de advertentieperiode en dat is erg fijn om te weten. Online gaat dit namelijk niet zo makkelijk. Het kan zomaar voorkomen dat je bij een online advertentie over je budget heen gaat. Een oorzaak daarvoor kan zijn dat je niet genoeg hebt gedaan om de gewenste doelgroep aan te spreken. Vandaar dat het offline adverteren toch goedkoper uit kan komen.

Buitenreclame en online reclame

Kortom, buitenreclame is absoluut nog relevant. Zolang je er maar voor zorgt dat jouw reclame zich herhaalt. Mensen herkennen jouw merk of product daardoor sneller, wat er weer kan voor zorgen dat zij jouw bedrijf toch even (online) gaan opzoeken. Ook moet je goed je doelgroep in de gaten houden en ervoor zorgen dat jouw uitingen in de smaak vallen. Maak je reclame dus aantrekkelijk! 

Mocht je nog meer te weten willen komen over buitenreclame, lees dan ook ons artikel hierover: Zo haal je het meeste uit je buitenreclame