Consultancy ONBRDNG lanceert nieuw recruitmentbureau Shokunin

Consultancy ONBRDNG lanceert nieuw recruitmentbureau Shokunin

Redactie Baaz

Consultancy- en trainingsbureau ONBRDNG lanceert vandaag Shokunin, een nieuw recruitmentbureau dat als missie heeft om de fricties binnen het recruitment- en sollicitatieproces aan te pakken. Shokunin wil het recruitmentvak naar de kern terugbrengen: transparant, eerlijk en menselijk. Met onder andere een vaste prijs, een inzichtelijk proces voor zowel klant als kandidaat en een gegarandeerde 24-uurs-reactietijd, zet het bureau koers naar een duurzamer wervingsproces.

Nu de samenleving heropent, richten bedrijven zich weer op groei en wordt er naarstig gezocht naar nieuwe medewerkers, onder andere op het vlak van digitale media en transformatie. De strijd om talent is groter dan ooit met meer vacatures dan kandidaten en digitaal talent heeft dan ook een ruime keuze uit rollen. “De status van de huidige arbeidsmarkt zien we juíst als aanleiding om te starten. Er leven namelijk meer dan ooit fricties en frustraties bij zowel klant als kandidaat, nu beide kanten onder druk staan. Dit is een uitdaging die we graag aangaan,” aldus Dino Hoeven, Commercial Growth Manager bij Shokunin.

Duurzame groei

Shokunin legt zich toe op het aangaan van duurzame relaties met klanten en kandidaten, in plaats van te focussen op de korte termijn wat binnen een krappe arbeidsmarkt regelmatig voorkomt. Hoeven: “Duurzame relaties leiden tot duurzame groei. Talent verleiden om te bewegen binnen de huidige arbeidsmarkt is één. Om de kandidaat vervolgens via een aangenaam proces te begeleiden naar de juiste werkgever is waar het voor ons om draait. Het succesvol samenbrengen van klant en kandidaat betekent voor de organisatie enerzijds dat ze kunnen groeien en hun beoogde doelen daadwerkelijk kunnen bereiken. Anderzijds betekent dit voor de kandidaat de juiste vervolgstap in hun carrière.”

Top 3 fricties

Uit door Shokunin uitgevoerde interviews is gebleken welke frustraties er spelen onder zowel kandidaten als klanten. Een ondoorzichtig recruitmentproces, gebrek aan feedback en onduidelijkheid over de hoogte van de wervingsfee werden als grootste fricties genoemd. Shokunin wil dit verbeteren door het wervingsproces voor klant en kandidaat open en inzichtelijk te maken, en dus transparantie te verbeteren. Voor de kandidaat is het helder waar hij of zij zich in het wervingsproces bevindt en is de klant in staat om direct en snel feedback te geven. Met het oog op snellere reactietijden, hanteert Shokunin daarnaast een ‘24-uurs-reactietijd’ garantie.

Hoeven: “Dit gaat wel beide kanten op: we verwachten van klanten én van talenten vlottere communicatie en noemen dat ‘elkaar niet ghosten.”

Daarnaast wordt er voorafgaand aan een traject met klanten een wervingsfee afgesproken. “Een ‘flat-fee’ of vaste wervingsfee zorgt ervoor dat we ons kunnen richten op waar het écht om gaat in recruitment: de juiste match maken tussen klant en kandidaat. Onduidelijkheid over de hoogte van onze wervingsfee kan hiervan afleiden”, sluit Hoeven af.

Over Shokunin

Shokunin is een recruitmentbureau dat zich richt op digitale profielen binnen UX/UI, product development, digitale marketing en data analytics. Dino Hoeven (31) leidt het bureau en heeft ruime ervaring als recruiter binnen de digitale wereld. Shokunin heeft een achtergrond in digitale transformatie, mede vanwege Patrick Klink, Managing Director van consultancy bureau ONBRDNG. Het bureau had in 2020 een soft launch en is in 2021 officieel gestart en is werkzaam voor mediabureaus, corporates en scale-ups. Meer info op https://www.shokuninrecruitment.com/.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie