Coolblue plukt de vruchten van verruimde leveringsopties
Coolblue plukt de vruchten van verruimde leveringsopties

Coolblue plukt de vruchten van verruimde leveringsopties

Redactie Baaz

De omzet van webwinkel Coolblue is het afgelopen jaren flink vooruit gegaan.

Coolblue heeft in 2014 flinke sprongen gemaakt. De bekende webwinkel ('de naam achter 80+ specialisten') heeft vorig jaar een omzet geboekt van 45% procent, wat wil zeggen dat er een kleine 250 miljoen euro is verdiend. De stijging komt met name door de verbetering en uitbreiding van de leveringsopties, naast de groei in bestaande en nieuwe productcategoriëen.

Ook is Coolblue als enige webwinkel zeven dagen per week geopend en worden sinds kort bestellingen ook op zondag bezorgd. 'Een jaar geleden was het nog heel normaal dat je een op zaterdag besteld pakje pas op dinsdag geleverd kreeg', aldus directeur en oprichter Pieter Zwart. 'We zien dat klanten écht blij zijn dat ze gratis geleverd kunnen krijgen op de dag dat zij willen. Dat draagt stevig bij aan de groei van het afgelopen jaar.'

De planning van Coolblue voor 2015 zijn ambitieus. Het bedrijf verwacht de bezorgopties verder uit te breiden en daarnaast productcategoriëen toe te voegen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie