De beste manier om kantoorartikelen te kopen
Er wordt weinig bij stil gestaan, maar bij het werken op een kantoor komt weer kijken dan alleen een computer. Lees je dit vanaf je werkplek? Neem dan even kort te tijd om om je heen te kijken. Het is je waarschijnlijk nooit bewust opgevallen, maar grote kans dat je op je bureau al zo een aantal kantoorartikelen telt. Het is een vanzelfsprekend gegeven, maar het aanschaffen van kantoorartikelen moet ook gebeuren.
Kantoorartikelen, daar vallen veel meer producten onder dan je waarschijnlijk zou denken. Al snel wordt er gedacht aan een bureau en de daar bijhorende stoel, een telefoon en mappen om de administratie in op te bergen. Maar ook de meest vanzelfsprekende dingen, waar dagelijks gebruikt van gemaakt wordt, moeten aangeschaft worden. Denk bijvoorbeeld aan printpapier, de toners, prullenbakken en enveloppen.
LEES OOK: Zes tips voor een sfeervolle kantoorinrichting
Belangrijk bij kopen kantoorartikelen
Maar, waar moet je op letten bij het aanschaffen van kantoorartikelen? Het klinkt voor de hand liggend maar veel mensen maken nog wel eens de fout tijdens het inschatten wat ze precies nodig hebben. Bevraag jezelf: wat heb ik nodig en hoeveel heb ik nodig? Er zijn natuurlijk artikelen waarbij een te grote bestelling niet zo veel uitmaakt. Bijvoorbeeld bij de bestelling van printpapier, dat komt uiteindelijk toch wel op. Maar heb je acht mensen in dienst en bestel je veertien bureaus, dan is dat zonde van het geld.
Zonde van het geld, zonde van de relatief beperkte middelen in een willekeurig MKB. Er zijn diverse aanbieders die uitkomst bieden. Aanbieders die kortingen bieden op uiteenlopende producten. Zo bestaan er sites die langdurig lopende kortingscodes beschikbaar maken en met regelmaat het aanbod aanvullen. Superhandig en voordelig dus, een directe verbetering in vergelijking met de klantenreis die (te) veel mensen normaliter afgaan: zonder voorwerk een winkel inlopen en de volprijs betalen. Het kopen van kantoorartikelen is een kwestie van speurwerk.