Disrupties op de consultingmarkt vragen om meer specialisatie van consultants
De consultingmarkt anno 2021 is onderhevig aan meerdere disruptieve ontwikkelingen. Klanten van consultants worden veeleisender, organisaties complexer en het verdienmodel van uurtje-factuurtje verliest steeds meer terrein. Daarnaast spelen digitalisering en virtualisatie een steeds grotere rol in het consultingproces.
Dat vraagt om meer specialisatie van (toekomstige) consultants. Ze moeten anticiperen op deze ontwikkelingen en nadenken over hoe ze relevant blijven en hun diensten aan de man blijven brengen.
Eric Mooijman helpt met zijn nieuwe boek De complete consultant zowel beginnende als door de wol geverfde consultants een succesvolle adviespraktijk te voeren. Zijn Model van de Complete Consultant leidt in- en externe adviseurs langs alle stappen van het consultingproces, van acquisitie tot oplevering. Met de vier stijlkenmerken uit het model blijven consultants duurzaam onderscheidend, inzetbaar én vitaal.
De complete consultant besteedt aandacht aan onder meer marketing en sales, aan projectinrichting en aan de inzet van nieuwe technologie, maar ook aan thema’s als ethiek, zingeving en duurzaam handelen. Interviews met vakgenoten en de tips en methodes van de auteur maken het boek tot een praktisch handboek. Met als perspectief: een mooie fifty year career in de consultancy.
Drs. Eric Mooijman MBA was ruim 10 jaar bij KPMG Consulting werkzaam en is nu 20 jaar zelfstandig adviseur en partner bij Vitrum.nl. Hij adviseert bedrijven als Heineken, Sara Lee, Atos en Ziggo en not-for-profitorganisaties als Essent, Kadaster, regionale ziekenhuizen en Universitaire Medische Centra. Hij is coauteur van o.a. Handboek Leren en Ontwikkelen in Organisaties. Lees meer.
Algemene informatie
- De complete consultant
- Auteur: Eric Mooijman
- ISBN: 9789024439102, e-book 9789024439119
- Prijs: € 32,50, e-book € 24,95
- Verschijningsdatum 30 maart 2021
- Website: decompleteconsultant.nl
- Boom uitgevers Amsterdam