Een LED-scherm huren voor een beursevenement
Voor een onderneming is het belangrijk om goed voor de dag te komen op beursevenementen. Zulke evenementen bieden namelijk unieke kansen om nieuwe te klanten te vinden en je bedrijf te promoten. Op zoek naar een impactvolle manier om de aandacht van de beursbezoekers te trekken? Huur dan een LED-scherm. Zo’n scherm biedt namelijk veel voordelen en kan zeer effectief ingezet worden.
LED-schermen zijn de afgelopen jaren een van de meest opvallende en effectieve marketingtools geworden voor beursevenementen. Ze bieden tal van voordelen die de aandacht van bezoekers trekken. Ten eerste is daar de visuele impact. Een LED-scherm biedt haarscherp beeld, waardoor zo’n scherm ideaal is om je product of boodschap helder over te laten komen. Daarbij biedt zo'n scherm veel interactieve mogelijkheden. Wacht dacht je van het afspelen van video’s, het tonen van social media-feeds of het weergeven van real-time uitgevoerde enquêtes? Het kan allemaal worden weergegeven. Een derde pluspunt van zo’n scherm is de flexibiliteit. Wil je een LED-scherm huren voor een evenement? Schermen zijn te huur in allerlei verschillende maten en uitvoeringen. Er valt dus veel te kiezen.
Zo zet je het LED-scherm effectief in
De impact van dit type schermen is dus groot. Daarbij is het echter wel belangrijk dat je weet waarvoor je zo’n scherm op de beste manier kunt gebruiken. Wist je bijvoorbeeld dat dit apparaat ideaal is voor productdemonstraties? Via het scherm kun je niet alleen de producten tonen, maar ook laten zien hoe ze werken en je klanten overtuigen van het nut ervan. Je kunt hiervoor vooraf opgenomen video’s gebruiken, maar het leuke van zo’n scherm is dat je ook kunt kiezen voor live streaming. Stream bijvoorbeeld een spreker die bij uw stand staat, zodat mensen ook van veraf het verhaal mee kunnen krijgen. Je kunt er zelfs voor kiezen om een live stream tot stand te brengen met een spreker die elders is. Wil je op een andere manier de aandacht trekken? Zet dan de kracht van klantgetuigenissen in. Maak korte video’s van tevreden klanten die praten over jouw product of dienst. Dergelijke verhalen zorgen vaak voor meer vertrouwen in het product en vergroot je geloofwaardigheid. Wil je de beursbezoekers op een interactieve manier betrekken bij je verhaal? Ook dan kun je prima kiezen voor een LED-scherm. Creëer bijvoorbeeld betrokkenheid door op het scherm interactieve digitale spellen te presenteren. Zoiets trekt gegarandeerd de aandacht van bezoekers, zeker wanneer je de mogelijkheid biedt om prijzen te winnen.
Tips voor het huren van een LED-scherm
Ben je van plan een LED-scherm te huren voor je beursevenement? Met behulp van de volgende tips zorg je ervoor dat je de juiste keuze maakt:
- Bedenk wat je op het scherm wilt laten zien. Gaat het om het tonen van producten, wil je je naamsbekendheid vergroten, of wil je een interactief spel laten spelen? Wanneer je dit goed duidelijk hebt kun je makkelijker het juiste scherm erbij vinden;
- Let er bij het uitkiezen van het scherm ook op dat dit goed past bij de rest van je presentatie. Het moet duidelijk zijn dat het scherm bij jouw stand hoort, dus zorg voor een uniforme uitstraling;
- Het is niet fijn wanneer er op de beurs uiteindelijk iets niet blijkt te werken. Zorg er daarom voor dat je huurt bij een bedrijf dat zorgt voor een duidelijke handleiding. Ook is het fijn als er technische ondersteuning beschikbaar is op het moment dat er problemen zijn, zodat deze snel opgelost kunnen worden;
- Zorg dat je het scherm ruim op tijd op het evenement hebt staan. Zo heb je voldoende tijd om de boel aan te sluiten en correct te installeren. Daarnaast geeft het je de tijd om nog even te testen en te oefenen. Zo weet je zeker dat je een overtuigende presentatie kunt neerzetten!