Elon Musk op Twitter: in 6 dagen van idee naar uitvoering
Onlangs had Loic Le Meur een probleem: hij moest zijn Tesla opladen, maar alle supercharger oplaadpunten waren bezet door mensen die hun auto daar uitgebreid parkeerden. Hij stuurde een Tweet naar Elon Musk en zes dagen later kwam Tesla met een oplossing.
Zes dagen nadat Le Meur de tweet had geplaatst verscheen er een update in het beleid van Tesla waarin het bedrijf laat weten dat een boete in te voeren voor auto's die lang na opgeladen te zijn nog steeds op een oplaadpunt staan. De snelheid waarmee dit proces van probleem naar oplossing is gegaan laat nogmaals zien waarom Elon Musk een van de meest spraakmakende ondernemers van de laatste jaren is.
@loic You're right, this is becoming an issue. Supercharger spots are meant for charging, not parking. Will take action.
— Elon Musk (@elonmusk) 11 december 2016
Lees ook: Het bewonderenswaardige doorzettingsvermogen van Elon Musk
Elon Musk en social media
Veel CEO's kunnen wat leren van Musk op social media. Veel bedrijven zien wel de handige marketingmogelijkheden van de sociale kanalen, maar doen nog te weinig op het gebied van klantenservice. Elon Musk weet als geen ander om te gaan met vragen, klachten en ideeën die binnenkomen op zijn Twitteraccount.