Epson en National Geographic slaan de handen ineen met 'Turn Down The Heat' campagne

Epson en National Geographic slaan de handen ineen met 'Turn Down The Heat' campagne

Redactie Baaz

Met de onlangs gelanceerde 'Turn Down The Heat' campagne hebben Epson en National Geographic hun krachten gebundeld om de bescherming van de permafrost (de bevroren grond onder de poolgebieden op aarde) te steunen.

De campagne komt er nu wetenschappers voorspellen dat de permafrost op aarde tegen het jaar 2100 volledig ontdooid zal zijn, waardoor het milieu drastisch verandert, de zeespiegel wereldwijd stijgt en meer dan 950 miljard ton methaan vrijkomt in de atmosfeer. Epson en National Geographic proberen samen meer bewustzijn te creëren en manieren aan te dragen waarop bedrijven hun invloed op de opwarming van de aarde kunnen verminderen.

‘Turn Down The Heat’ wordt geleid door National Geographic Explorer dr. Katey Walter Anthony, die toezicht houdt op observatieposten op de polen in Alaska en Rusland om de langdurige gevolgen van de klimaatverandering te volgen. Haar vooruitstrevende onderzoek naar het beschermen van de permafrost is in samenwerking met Epson en National Geographic opgenomen in een reeks video's, infographics en online content.

Dr. Anthony merkt op: "Het Noordpoolgebied smelt letterlijk voor onze ogen. We schatten dat tot 10% van de voorspelde opwarming van de aarde gedurende deze eeuw veroorzaakt kan worden door smeltende permafrost, en dat heeft invloed op de hele aarde. Onze beroepsmatige en persoonlijke keuzes maken echt een verschil. En wanneer bedrijven en mensen slimme beslissingen nemen over welke technologie we gebruiken, heeft dat een positief effect op onze omgeving."

Energiebesparing is essentieel in de strijd tegen de opwarming van de aarde. Toch verbruiken tal van technologieën aanzienlijke hoeveelheden energie en zijn zij in het bedrijfsleven de hele dag door actief. Epson's vooruitstrevende reeks printers met Heat-Free Technology gaan tegen deze trend in met een lager energieverbruik, minder vervangingsonderdelen en een lagere milieubelasting.

Yasunori Ogawa, Epson Global President, merkt op: "Duurzaamheid is de hoeksteen van alles wat we doen bij Epson. We zetten ons niet alleen in om onze eigen ecologische voetafdruk te verkleinen, maar helpen onze klanten hier ook bij. Wij hopen onze technologieën te kunnen gebruiken om met onze klanten en zakenpartners bij te dragen aan het tegengaan van wereldwijde milieuproblemen.

De campagne onthulde vijf belangrijke stappen die bedrijven kunnen nemen in de strijd om onze permafrost te beschermen, waaronder:

  1. Turn down the heat - De diverse apparaten die op kantoor aanwezig zijn, waaronder printers, kunnen een aanzienlijke hoeveelheid warmte afgeven. Wanneer ze aan vervanging toe zijn, moeten bedrijven de hittevrije alternatieven die beschikbaar zijn overwegen. Elk apparaat draagt bij aan een vermindering van de opwarming van de aarde en helpt bedrijven te voldoen aan hun ESG's.
  2. Maak gebruik van de circulaire economie - Of het nu gaat om kantoormeubilair, verpakkingen of elektronische apparaten: de productie van artikelen kan veel warmte genereren, net als het weggooien ervan op stortplaatsen. Waar mogelijk moeten bedrijven nagaan hoe ze nieuwe aankopen en oud afval uit de circulaire economie kunnen halen en hier weer aan terug kunnen toevoegen.
  3. Water en duurzame energiebronnen - Bedrijven moeten bij de stroomvoorziening voor de werkruimte goed nadenken hoeveel energie ze uit schone, duurzame energiebronnen, zoals zonne- en windenergie kunnen halen. Fossiele brandstoffen spelen namelijk een aanzienlijke rol bij de opwarming van de atmosfeer op aarde. Hetzelfde geldt voor het opwarmen en zuiveren van water. Bedrijven moeten daarom proberen om hun waterverbruik waar mogelijk te beperken, onder meer door watersensortechnologieën toe te passen. 
  4. Duurzame waarden in de supply chain op één lijn brengen - Duurzaamheid is inmiddels voor alle organisaties een belangrijk thema geworden. Degenen die het serieus nemen zijn transparant over wat ze doen om de planeet te redden. Als een bedrijf duurzaamheid belangrijk vindt, zouden ze met gepaste zorgvuldigheid naar bedrijven moeten kijken waarvan het koopt en waarmee het samenwerkt. Zij bevinden zich in de ultieme positie om deze duurzame waarden nog verder door de hele supply chain te verspreiden. 
  5. Kijk naar de toekomst - We zijn verstrikt in een race tegen de klok om onze planeet te redden, dus moeten bedrijven meer doen dan alleen papierloos worden en recyclingbakken plaatsen. Als ze CO2-neutraal willen worden, moet er een duidelijk plan komen waarin alles wordt meegenomen, van het gebruik van duurzame energie tot het besparen van water. Robuuste ESG’s opstellen en een duidelijk stappenplan verstrekken om deze te kunnen verwezenlijken zijn essentieel in de strijd tegen klimaatverandering. Bedrijven moeten hier wel transparant over zijn, want klanten zijn nooit eerder zo op de hoogte geweest van of afgeschrikt door ‘greenwashing’.
Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie