Exact en The Young Digitals stomen jongeren klaar voor digitale carrière
Het opleidingstraject
Exact heeft een actief Corporate Social Responsibility (CSR) beleid en de softwareleverancier speelt dan ook een rol in alle facetten van het opleidingsproces van The Young Digitals. De jongeren volgen in tien weken een praktijkgericht en intensief trainingsprogramma, waarbij ze een marketing case doen bij Exact en ook een kijkje nemen in de marketingkeuken.
Na afronding van het traject treden de jongeren onder begeleiding van professionals in dienst bij The Young Digitals. Exact is hierbij één van de leveranciers voor online marketingopdrachten en biedt een plaats op de marketingafdeling waar de jongeren werkervaring kunnen opdoen.
Op weg naar een baan
Wanneer de jongeren het traject hebben voltooid, worden ze begeleid naar een nieuwe werkgever. Zo trad onlangs Jari de Boer, die het programma van The Young Digitals heeft doorlopen, in dienst bij Exact.
Huib van der Harst, Manager Demand Generation Benelux bij softwarebedrijf Exact: 'Wij hebben CSR hoog in het vaandel en zijn trots dat we een bijdrage kunnen leveren aan een goede start van de carrière van deze jongeren.'
Ook Sjoerd Hauptmeijer en Marc Pieterse, de oprichters van The Young Digitals, zijn blij met de samenwerking. ‘We zijn erg trots op dit partnerschap en erg tevreden over onze samenwerking’, zegt Hauptmeijer. ‘Onze jongeren krijgen met dit traject de kans om te leren van de beste marketeers uit het vak én ze worden altijd hartelijk ontvangen bij Exact’, voegt Pieterse toe.