Gebruik de kracht van social media voor je bedrijf

Gebruik de kracht van social media voor je bedrijf

Redactie Baaz
Iedereen kan de kracht van social media gebruiken om een bedrijf de laten groeien. Je moet alleen wel weten hoe. Volgens R.L. Adams is daar een simpele formule voor.

Gebruik de kracht van social media om je bedrijf in de markt te zetten 

Op social media gaat het vaak om vluchtige berichtgeving en is het succes van een campagne vaak van korte duur. Maar toch zijn er bedrijven die het voor elkaar krijgen om de aandacht van de snel afgeleide social mediagebruiker vast te houden. Volgens R.L. Adams, entrepreneur en schrijver, kan iedereen de kracht van social media voor zijn of haar eigen bedrijf, onderneming of merk gebruiken. Je hoeft alleen maar de stappen te volgen.

Ken je markt
Stap één op de weg naar succes via social media is dat je goed weet welke markt je bedient. Met kennis van de demografische kenmerken van je doelgroep kun je namelijk veel gerichter te werk gaan.

Ontwikkel een strategie
Om een doel te kunnen bereiken heb je een goed plan nodig. Ontwikkel daarom een strategie die je van het begin tot het einde kunt gebruiken. Wil je advertenties gebruiken? En hoe zit het met influencers? Wat voor content wil je plaatsen en hoe vaak? Werk alles tot in detail uit.

Kwaliteit boven kwantiteit
Het gaat er niet om hoe vaak je iets plaatst op social media. Wanneer je dit te vaak doet vinden mensen het storend en zullen je niet meer volgen. Zo krijg je natuurlijk nooit het gewenste resultaat. Kies daarom liever voor minder, maar kwalitatief goede berichten. Relevante posts zullen veel meer opleveren.

Creëer waarde
Wat is de toegevoegde waarde van je content? Is het educatief of misschien inspirerend?

Reageer, like en deel
Beter goed gestolen dan slecht bedacht. Dat geldt ook voor je aanwezigheid op social media. Volg daarom belangrijke en succesvolle personen om te zien wat werkt. Op die manier krijgt jouw account ook weer de aandacht als je bijvoorbeeld vaak iets Re-Tweet of deelt van zo’n persoon. Doe dit ook vaak. Reageer op content van anderen en deel het als het bij jouw merk past.

Maak het gemakkelijk
Social mediagebruik gaat voor het overgrote deel via mobiele devices. Zorg er daarom voor dat alle websites en pagina’s daarop zijn ingericht. Verkoop je een product? Maak de webshop dan ook passend voor mobiele devices. Gebruiksvriendelijkheid is enorm belangrijk.

Lees ook: Social media: do's and don'ts voor jouw content

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie