HARD ICED TEA: Ice tea met alcohol

HARD ICED TEA: Ice tea met alcohol

Redactie Baaz

Sinds 2 mei is BOZU Hard Iced Tea verkrijgbaar bij Albert Heijn, in zowel Nederland als België en volgen flitsbezorger Flink en horecagroothandel Sligro op 1 juni. Hiermee is BOZU de eerste die deze alcoholische variant van de nummer één frisdrank van het supermarktkanaal introduceert in Nederland.

Met de komst van hard seltzer twee zomers geleden waren alle ogen ineens weer op de premixcategorie gericht, en deze trend wordt nu door BOZU geprolongeerd met de komst van een hard iced tea: een koolzuur- en suikervrije ijsthee op basis van echte thee, in een blikje van 250ml en met een hint van premium wodka (4,5% vol). Daarnaast is BOZU Hard Iced Tea koolhydraatvrij en bevat een blikje slechts 65 kcal. BOZU introduceert direct twee smaken: BOZU Hard Iced Tea Green (met de smaak van citroen en gember) en BOZU Hard Iced Tea Peach (met de smaak van perzik en hibiscus).

“We zijn ontzettend trots op onze nieuwe introductie, waarmee we absolute koplopers in Nederland zijn. IJsthee is de meest geliefde frisdrank van Nederland, en de enige zelfs die qua verkopen in het supermarktkanaal ieder jaar groeit. Binnen de categorie mixdranken zie je dat de populairste dranken gebaseerd zijn op cola, ook zo’n favoriete frisdrank. Voor ons was het daarom eigenlijk heel logisch; waarom geen ijsthee met alcohol? De succesvolle soft launch van de Hard Iced Teas via onze eigen studentenservice op 26 april j.l. bevestigde deze gedachte. We zijn blij dat we in dit gat gesprongen zijn en deze nieuwe introductie onderstreept de pioniersgedachte van onze start-up volledig”, aldus Brend Koolhof en Gianluca De Leo, oprichters van BOZU.

BOZU Hard Iced Tea is met een adviesprijs van €1,99 verkrijgbaar bij geselecteerde filialen van Albert Heijn in Nederland en België. Flitsbezorger Flink en horecagroothandel Sligro volgen op 1 juni 2022.

Over BOZU

BOZU is een Nederlandse start-up die in 2019 de Nederlandse markt als eerste betrad met hard seltzer; een trend die de Amerikaanse drankensector de afgelopen jaren op zijn kop heeft gezet. Hard seltzer staat bekend als mixdrank die laag in calorieën is doordat het vrij van suikers en koolhydraten is en – in het geval van BOZU – 5% alcohol bevat. Met investeringen van onder andere venture builder Manon van Essen (bekend van Magioni Pizza en Dragons’ Den) maakt BOZU momenteel furore op de Nederlandse markt met twee permanente hard seltzer-smaken (Cherry en Mango) die verkrijgbaar zijn bij onder andere Jumbo. In november 2021 betrad BOZU tijdelijk de markt met een limited edition hard seltzer met de smaak van pepernoot en sinds het tweede kwartaal van 2022 introduceert BOZU voor als eerste in Nederland hard iced tea, naast hun bestaande hard seltzers.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie