Het merk mens
Fons van Dyck, directeur van think.BBDO Brussel gaat op zoek naar de bronnen van de huidige tijdgeest en beschrijft negen drijfveren waarbinnen mens en merk opereren. Willen merken in de toekomst relevant blijven, dan zullen zij moeten aansluiten bij deze drijfveren en zich aan moeten passen aan de veranderende marktomstandigheden. Voorbeeld van een merk dat het begrepen heeft is Innocent, de smoothie die in korte tijd een marktaandeel van 50% in de UK wist te halen. Innocent anticipeert op de veranderende tijdgeest en de drijfveren van de nieuwe consument:
empowerment (je eigen zaak beginnen), verbondenheid (sterke band met consumenten n maatschappelijk engagement) en veel authenticiteit. Bovendien een commercieel succesverhaal. Het Merk Mens is een lezenswaardig boek zonder tools of modellen. Een aanrader voor wie op een heldere en praktische manier over de grenzen van het marketingvak wil kijken.
Het merk mens | Fons van Dyck
ISBN10: 907744212