Hoe professionele kantoorinrichting je effectiviteit als ondernemer verhoogt

Hoe professionele kantoorinrichting je effectiviteit als ondernemer verhoogt

Redactie Baaz

We weten allemaal dat een opgeruimde werkplek veel prettiger werkt. Je hoeft niet te zoeken naar contracten met leveranciers en kunt elke order – ook van maanden geleden – makkelijk terugvinden. Goed zitten, het scherm van je computer op de juiste hoogte instellen en je kabels handig wegwerken om ongelukken te voorkomen; het zijn zomaar een paar elementen. 

Maar wat zijn nou de minimale zaken als het om werkplekinrichting gaat en welke mogelijkheden zijn er om je kantoor nóg nuttiger in te richten? We leggen het aan je uit.

Waaruit bestaat een goede werkplek minimaal?

Je hoeft maar na te gaan wat voor activiteiten je op een dag uitvoert en je komt direct uit bij: een bureau, een bureaustoel en diverse opbergmogelijkheden. Voor contracten wil je een handige kast met roldeuren en daarin ordners die je op datum sorteert plaatsen. Je zit veel en hebt het snel warm, dus kies je voor een stoel met een stof die lekker luchtig is en niet snel zweet. 

Het bureau is vooral groot, zodat je er veel op kwijt kunt. En eronder een ladeblok voor kantoorartikelen zoals pen en papier is ook handig. Zo hoef je niet elke keer op te staan en weg te gaan van je beeldscherm. 

Over dat beeldscherm gesproken: dat wil je wel graag aan een flexibele monitorarm bevestigen, zodat je de hoogte makkelijk aanpast of het beeldscherm van landschap naar portret kunt draaien als je veel in A-4 formaat werkt. 

Wat zijn dan handige extra’s?

De aanvullende kantoorinrichting zie je vaak over het hoofd. Het gaat dan om de kantoormeubelen of inrichtingselementen die niet altijd direct met jouw werkplek te maken hebben. Neem bijvoorbeeld een kapstok. Wanneer je bedrijf in de zomer bij lekker weer ingericht is, kom je daar tegen de tijd dat het herfst wordt al snel achter. Die kapstok en paraplubak zijn gewoon nodig.

Verder kan het handig zijn om bij vele uren achter elkaar zitten af te wisselen. Dit kan door een ander soort bureau aan te schaffen, een zogenaamd zit-stabureau, of een ander soort stoel als bureaustoel te kiezen, zoals een deskbike. 

Kortom

Bij een complete kantoorinrichting kopen zijn er vele standaard en aanvullende inrichtingsmogelijkheden en alleen door vanuit jouw eigen bedrijfstak en specifieke activiteiten te denken – of natuurlijk die van je personeel, leveranciers of klanten die bij je op bezoek komen – kom je tot de ideale samenstelling van jouw werkplek. 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie