'Ik zeg nog zo, geen bommetje!' Melkunie is terug.
Jarenlang was zuivelmerk Melkunie een veel gezien merk in de schappen van de supermarkt en in reclamespotjes op televisie. Tien jaar geleden besloot toenmalig eigenaar CampinaMelkunie alleen nog onder de naam Campina verder te gaan en merknaam Melkunie te verkopen aan het Deense Arla Foods.
De Denen brengen het zuivelmerk nu weer terug naar de Nederlandse markt, zo meldt Metro die marketingdirecteur Louis Rippen quote over zijn verwachtingen: 'als je consumenten nu vraagt naar het merk dan denken ze vaak nog dat het nog steeds bestaat'. De directeur is dus niet bang dat het merk vergeten is.
Peer
En dat kan ook bijna niet met de spraakmakende reclamespotjes uit het verleden, niet in de laatste plaats bekend vanwege hoofdrolspeler Peer Mascini. Wat Harry Piekema tegenwoordig voor Albert Heijn is, was Peer immers jarenlang voor Melkunie. Vanaf augustus is de acteur weer te zien op de buis. Hij zal moeten bewijzen dat Melkunie na een tienjarige zwijgen niet aan populariteit heeft moeten inboeten.