Jong creatief Amsterdam op de poster
Creatief bureau DAY lanceert ‘The DAY Poster Project’; een dagelijks podium voor jong intern talent om hun inspiratie in postervorm met het publiek te delen.
Liefhebbers kunnen de posters voor 25 euro aanschaffen. Dit bedrag zal geïnvesteerd worden in de ontwikkeling van creatief bureautalent. Het belangrijkste doel is om jonge ontwerpers bij het designbureau alle ruimte te geven om zich te blijven ontwikkelen.
´Het begon als een intern project van ons designteam. Dagelijks maakten wij beelden van wat ons inspireerde, deze hersenspinsels plaatsten wij op Instagram. Op een gegeven moment kregen we vragen van volgers, of ze de beelden ook als poster konden bestellen,' vertelt Niels Ploeg, initiatiefnemer van het project.
Doordat de creatieven dagelijks hun inspiratie uitten én deelden, merkten zij dat dit een positieve invloed had op het werk voor opdrachtgevers.
Design is overal (ook op poster)
‘Design is niet iets dat je in het museum gaat bekijken, het is overal om ons heen,’ licht Gesina Roters, creative partner bij DAY toe. ‘Een secundair doel van The DAY Poster Project is dat we de creativiteit van jong talent voor iedereen bereikbaar maken.
’Gelukkig zijn er in Amsterdam al meerdere initiatieven met hetzelfde doel, maar wij hopen hier met ons werk en dit project zeker aan bij te dragen.’ Het Brand Strategy & designbureau, dat werkt voor onder andere Heinen Delfts Blauw, StayOkay, Ziggo Dome en het Van Gogh museum. DAY kreeg voor dit project al support van diverse horeca- en retailbedrijven in Amsterdam Centrum, waar de posters te zien zullen zijn.
Geïnteresseerden kunnen de posters dagelijks volgen (en bestellen) via de website, www.day.nl.