Luxewarenhuis Harrods verbetert online winkelbeleving met SCAYLE
Harrods lanceert nieuw e-commerce platform in samenwerking met SCAYLE voor een verbeterde online winkelervaring

Luxewarenhuis Harrods verbetert online winkelbeleving met SCAYLE

Redactie Baaz

Harrods, 's werelds toonaangevende luxewarenhuis, heeft vandaag bekendgemaakt dat het zijn nieuwe e-commerce platform lanceert in samenwerking met SCAYLE, een van de snelst groeiende enterprise commerce platforms ter wereld.

Deze strategische samenwerking betekent een flinke stap voorwaarts in Harrods' online dienstverlening. Het nieuwe state-of-the-art e-commerce platform tilt de online winkelervaring naar een hoger niveau en biedt klanten een naadloze reis door het uitgebreide assortiment van de Britse luxeretailer op het gebied van mode en beauty tot juwelen, horloges, delicatessen en woonaccessoires.

Voor deze vernieuwing maakt Harrods gebruik van SCAYLE's complete pakket aan direct inzetbare en intuïtieve oplossingen. Dit biedt alle ruimte voor maatwerk en personalisatie, met onder meer Product Information Management (PIM), Shop Management en een Order Management System (OMS). 

SCAYLE heeft daarnaast op maat gemaakte merkpagina's ontwikkeld, een headless frontend gebouwd en zowel het ERP-systeem als andere externe systemen geïntegreerd. Het B2C-platform van SCAYLE stelt grote merken en retailers in staat om binnen één flexibele backend onderscheidende klantervaringen te creëren - precies wat Harrods nodig heeft om wereldwijd uit te blinken in service en beleving. De afgelopen zeven maanden werkten de teams van beide bedrijven nauw samen om deze toekomstbestendige oplossing op tijd en binnen de gestelde kaders te realiseren.

Caitlin Innes, Chief Digital and Customer Officer bij Harrods: "Harrods zet zich in voor het leveren van de beste en meest aansprekende klantervaringen, en dit betekent dat we partners kiezen die net zo toegewijd zijn aan innovatie. We waren onder de indruk van SCAYLE's vermogen om intuïtief beheer van meerdere productcategorieën op wereldwijd niveau mogelijk te maken, en hun toewijding aan het smeden van een hechte samenwerking. We waren ook verheugd om het nieuwe platform in hoog tempo te lanceren, wat resulteerde in een succesvolle, naadloze migratie. We zijn enorm enthousiast over deze samenwerking met een commerce platform dat ons in staat stelt om premium ervaringen aan te bieden op een steeds grotere internationale schaal." 

Tobias Ring, Managing Director van SCAYL: "Harrods is wereldwijd hét icoon onder de luxewarenhuizen. Het is geweldig om samen te werken met een retailer die al zo lang toonaangevend is en precies weet hoe je buitengewone klantervaringen creëert. SCAYLE stelt retailers in staat om dit soort ervaringen op een flexibele manier vorm te geven, terwijl ze groeien over verschillende kanalen, categorieën en landen heen. Zo vormen we een perfecte match. We kijken ernaar uit om samen met Harrods te bouwen aan de beste ervaring voor hun klanten."

Na deze succesvolle lancering blijft SCAYLE Harrods ondersteunen met hoogwaardige e-commerce oplossingen. De volgende stap is de vernieuwde mobiele app, die de komende maanden wordt gelanceerd. Deze uitbreiding van de samenwerking zorgt voor een optimale winkelervaring via alle kanalen en in alle regio's, waaronder de Verenigde Staten, het Midden-Oosten en Azië.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie