Maak met onderstaande tips het beste visitekaartje voor je bedrijf

Maak met onderstaande tips het beste visitekaartje voor je bedrijf

Redactie Baaz

Je bedrijf in de aandacht zetten is niet altijd heel gemakkelijk. Op internet heb je immers te maken met veel concurrentie, aangezien vrijwel alle bedrijven voor een deel online actief zijn en soms zelfs helemaal. Veel ouderwetse marketingtechnieken werken niet meer goed, maar sommige juist weer wel.

Als je wilt dat mogelijke klanten of partners snel contact met je opnemen, dan is het verstandig om een mooi visitekaartje te maken. Maar hoe maak je visitekaartjes dan zeer aantrekkelijk? Dat lukt je ongetwijfeld met onderstaande tips!

Tip 1: kies een logo dat bij je bedrijf past

Een logo heeft een belangrijke functie. Het is namelijk de visuele presentatie van je bedrijf. Binnen één oogopslag moet een logo daarom ook veel uitstralen. Het moet direct de aandacht trekken en tegelijkertijd zo origineel zijn dat mensen het logo in hun hoofd opslaan als bijzonder beeld.

Op visitekaartjes moeten sowieso logo’s staan. Het is belangrijk om te onderzoeken welk type logo het beste bij de aard van je bedrijf past. Als je het eenvoudig wilt houden, dan kun je bijvoorbeeld voor een geschreven naam met sierlijke letters gaan. Ook monogrammen zijn tegenwoordig populair en dit geldt eveneens voor symbolen. Voor welk logo je ook gaat: de afbeelding moet van een hoge kwaliteit zijn.

Tip 2: de bedrijfsboodschap moet prominent op het kaartje staan

Als iemand op je straat je vraagt wat je bedrijf precies doet, dan is het voor veel ondernemers vaak lastig om dit samen te vatten. Vaak komen ze dan met een uitgebreid verhaal die voor hen wel duidelijk is, maar niet voor de leek. Daarom is het belangrijk om het doel van je bedrijf kort samen te vatten.

Verkoop je supboards aan een specifieke doelgroep (jongeren)? Dan is: ‘Geweldige supboards voor de jeugd’ bijvoorbeeld een goede bedrijfsboodschap. Zet een dergelijke boodschap prominent op je visitekaartje, want daarmee vat je direct de aard van je diensten, of de type producten die je verkoopt, samen.

Tip 3: vergeet niet je website en contactgegevens te vermelden

Heb je een mooi logo laten maken en past hij precies op het visitekaartje? En ben je ook tevreden met de bedrijfsboodschap? Gefeliciteerd! Dan is de kans groot dat je visitekaartje de aandacht van de ontvangers trekt. Maar dan moeten geïnteresseerden natuurlijk wel contact met je kunnen opnemen.

Vergeet daarom niet je contactgegevens te vermelden op je visitekaartje. Maak het mensen bovendien zo gemakkelijk mogelijk om contact met je op te nemen. Gebruik een simpel e-mailadres of verwijs duidelijk naar je website. Vergeet ook niet je telefoonnummer op het visitekaartje te zetten! Veel jongeren mailen tegenwoordig liever, maar de oudere mensen vinden het vaak fijner om even te bellen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie