Marianne Kemps maakt overstap van Domino's naar Bex

Marianne Kemps maakt overstap van Domino's naar Bex

Redactie Baaz

Communicatiebureau Bex* versterkt haar team met Marianne Kemps. Per 1 april is ze aangetreden als teamleider Reputatie. Marianne was hiervoor werkzaam bij pizzaketen Domino's. Als Head of Corporate Communications was zij verantwoordelijk voor alle communicatie & PR activiteiten voor de pizzaketen in de Benelux. Met ruim 17 jaar ervaring in het communicatie vak en ervaring binnen de foodsector en daarbuiten brengt Marianne brede kennis en ervaring mee, o.a. op het gebied van ESG.

Jhorna Erkens, algemeen directeur Bex*: "De wereld verandert in een rap tempo. Zo ook de rol van communicatie binnen bedrijven en organisaties. We zien de afgelopen jaren dat de communicatie steeds meer een boardroom onderwerp is geworden. Bex* staat al bijna 40 jaar bekend als strategisch partner van haar opdrachtgevers. Daarom is het belangrijk dat we voortdurend op de hoogte blijven en expertise in huis hebben over de actuele onderwerpen waar bestuurders en directies van wakker liggen. Marianne heeft bij Domino's veel ervaring opgedaan op het gebied van reputatie- en issuemanagement in de foodsector. Ook was ze nauw betrokken bij de ontwikkeling van de internationale ESG-strategie van Domino's en de uitrol hiervan. Met haar komst komen we tegemoet aan de vragen van onze opdrachtgevers op het vlak van geloofwaardige communicatie over voeding, gezondheid en duurzaamheid."

Marianne vult aan: "In de rol van teamleider Reputatie kan ik mijn ervaring kwijt op het gebied van strategisch reputatiemanagement en PR. Daarnaast biedt het me de kans om opdrachtgevers binnen en buiten de foodbranche te adviseren en te ondersteunen met complexe vraagstukken waar zij mee te maken hebben en die van invloed zijn op hun reputatie. Het mooie aan werken bij een bureau is dat ik mijn expertise kan inzetten voor veel verschillende branches. In een tijd waarin bedrijven steeds vaker worden gedwongen om - soms ook publiekelijk - stelling te nemen, zullen bestuurders en directies een heldere en onderscheidende visie moeten formuleren op relevante thema's en issues. Dat vraagt om lef en keuzes durven maken. Dit proces gaat vaak gepaard met de nodige dilemma's en verschil van (interne) belangen. Een goede advies- en sparringpartner die je daarin bijstaat maar je ook scherp houdt, is waardevol. Ik kijk er naar uit deze rol te vervullen en om een positieve impact te kunnen maken voor onze opdrachtgevers."

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie