Meerdere bedrijfjes runnen? Zo hou je het overzicht!
Pen en papier
Aan apps die je helpen van alles te onthouden geen tekort, maar soms kun je het beste gewoon pen en papier pakken. Stel: je bent aan het werk voor bedrijf A en er schiet je iets te binnen dat je nog moet doen voor bedrijf B. Dan schrijf je even de taak op papier en ga je vervolgens verder waar je mee bezig was, zodat je niet je focus verliest. Dat is veel handiger dan je smartphone pakken, een app openen en de notitie typen op het onhandige digitale toetsenbordje. Zorg dus dat je altijd een kladblok en een pen bij je hebt.
Verschillende plekken
Wat ook kan helpen, is voor elk bedrijf op een andere plek werken. Je werkt bijvoorbeeld op een bepaalde flexplek aan bedrijf A en in je kantoor aan huis voor bedrijf B. Het kan al genoeg zijn om verschillende kamers in je huis toe te wijzen aan specifieke bedrijfjes.
Rapporten maken
Meten is weten. Maak daarom regelmatig een rapportage voor je bedrijven, het liefst elke week. Door de cijfers periodiek te bestuderen, kun je zien waar de knelpunten zich bevinden en waar verbetering mogelijk is.
Teamwork
Het is heel belangrijk om voor elk bedrijf een goed team om je heen te verzamelen. Uiteindelijk is het toch makkelijker om je tijd te verdelen tussen verschillende ondernemingen als je kunt terugvallen op een sterk team dat met je meedenkt.