Mkb'ers hebben geen grip op telefoniekosten
Iedere werkdag worden er aardig wat telefoontjes gepleegd binnen een bedrijf. Hoe groter het bedrijf wordt, hoe moeilijker het wordt om dit onder controle te houden. 21 procent van de mkb'ers geeft aan geen grip te hebben op de telefoniekosten.
Dit blijkt uit een onafhankelijk onderzoek onder vijfhonderd mkb'ers dat is uitgevoerd door Infopact, leverancier van IP-communicatieoplossingen voor de zakelijke markt. 65 procent van de ondervraagden geeft aan dat de kosten hoger uitvallen dan dat ze verwacht hadden.
In de branches logistiek, bouw en horeca zijn de telefoniekosten het grootste probleem. In de horeca geeft 35 procent van de ondervraagden aan problemen te ondervinden met het managen van telefoniekosten en in de logistiek en bouw is dat 32 procent. Het middelgrote mkb-segment met tussen de honderd en tweehonderd werknemers hebben hier het meeste moeite mee. Oplossingen als unified communications en VoiP kunnen hier een oplossing voor bieden.