Mollie ondersteunt Mazda met eenvoudige betaaloplossing

Mollie ondersteunt Mazda met eenvoudige betaaloplossing

Redactie Baaz

Mollies Connect for Platforms levert betalingsintegraties voor het nieuwe online marktplaatsplatform van de autofabrikant

Mollie, een van de snelst groeiende betalingsverwerkers in Europa, en Mazda Motor Europe tekenden een meerjarige overeenkomst om het nieuwe online marktplaatsplatform van de autofabrikant te voorzien van een eenvoudige betaalervaring. Deze samenwerking stelt Mazda in staat om consumenten een naadloze digitale en e-commerce ervaring te geven waardoor ze op een eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier en zonder moeite kunnen betalen.


Mazda maakt gebruik van Connect for Platforms, een innovatieve nieuwe betaaloplossing voor online SaaS- en marktplaatsplatformen. Hierdoor kan Mazda eenvoudig nieuwe producten opschalen en gebruik maken van een commerciële infrastructuur van wereldklasse. De betaaloplossing maakt het voor bedrijven mogelijk om een online platform te creëren dat aankopen en betalingen tussen kopers en verkopers vergemakkelijkt. Mazda gebruikt deze oplossing voor marktplaatsen om te garanderen dat de betaling van een consument of nationaal verkoopbedrijf bij de juiste regionale dealer terechtkomt.


Ken Serdons, Chief Commercial Officer bij Mollie: "De toekomst van online verkoop ligt in marktplaatsen. Wij zijn dan ook zeer enthousiast om met Mazda samen te werken om hen te helpen dit marktaanbod verder te laten groeien. We kijken ernaar uit om te pionieren met deze innovatieve volgende stap voor de auto-industrie en om samen met Mazda zowel toekomstige e-commerceproducten als marktplaatsoplossingen te ontwikkelen."


Mollie biedt Mazda een eenvoudige oplossing voor het accepteren en integreren van betalingen in Europa. Mazda krijgt toegang tot een reeks functies variërend van hosted onboarding, een intelligent dashboard en relevante wereldwijde en lokale betaalmethoden. Hierdoor kunnen honderden regionale dealers gemakkelijk producten en diensten verkopen via het wereldwijde merk. Deze digitalisering van de auto-industrie garandeert regionale dealers van geautomatiseerde betalingen die aan de vereisten voldoen. Bovendien krijgen ze lokale ondersteuning van Mollie.


Matthias Sileghem, Vice President Customer Experience, Communications and Public Affairs bij Mazda Motor Europe: "We willen een innovatieve oplossing ontwikkelen die de auto-industrie ingrijpend zal veranderen. Daarvoor hebben we een partner nodig die klaar is voor de toekomst en  die partner is Mollie. Terwijl we ons marktplaatsaanbod in het Verenigd Koninkrijk en op termijn ook in Europa uitrollen, kunnen we ons dankzij Mollies eenvoudige, gelokaliseerde en transparante oplossingen blijven focussen op onze groei en onze klanten."


De implementatie van Mollies technologie is gestart in het Verenigd Koninkrijk. De rest van Europa zal naar verwachting in de tweede helft van het jaar volgen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie